Skip to main content

Serwis Planner

Przeznaczenie

Aplikacja Serwis Planner jest rozwiązaniem stworzonym dla firm, w których pracownicy wykonują zlecenia w terenie. Dostępna jest na urządzeniach z systemem Android oraz iOS.

Wymagania

  • Licencja "Aplikacja - Serwis Planner" (#180)
  • System w wersji WWW
  • Zainstalowana aplikacja Serwis Planner w urządzeniu z systemem Android/iOS z dostępem do internetu. Sklep Play / AppStore
  • Skonfigurowane fazy procesów dostępnych w aplikacji

Rejestracja w aplikacji

Aplikacja umożliwia rejestrację oraz wystawienie systemu Serwis Planner w wersji demo, gdzie czas jej trwania domyślnie wynosi 30 dni.

Proces rejestracji

  1. Na ekranie startowym kliknij przycisk Wypróbuj bezpłatnie.
  2. Wprowadź poprawne dane w formularzu rejestracyjnym, a następnie kliknij przycisk Zarejestruj się.
  3. Poczekaj na poprawne zakończenie procesu rejestracji.
  4. Jeśli rejestracja przebiegnie pomyślnie, nastąpi automatyczne logowanie i ukaże się trzyetapowy informator na temat aplikacji.
  5. Po zakończeniu informatora zostaniesz przekierowany na główny ekran aplikacji, gdzie możesz rozpocząć korzystanie z jej funkcjonalności.

rejestracja_przebieg.png

Konfiguracja i funkcjonalności

Ustawienia

System

  1. Przejdź do konfiguracji aplikacji: Ustawienia > Synchronizacja > Mobilny serwisant: Konfiguracja aplikacji Mobilny serwisant.
  2. W sekcji 'Opcje' istnieje możliwość wyboru faz procesów, które będą dostępne w aplikacji i widoczne dla serwisantów mobilnych.
  3. Zaznacz fazy, które mają być widoczne w aplikacji. Możesz skorzystać z przycisku CTRL/CMD i wybrać kilka faz jednocześnie.

aplikacja-fazy.png

Aplikacja

W aplikacji nie ma możliwości zmian ustawień. Dostępne w aplikacji fazy oraz inne ustawienia procesów, konfiguruje się z poziomu aplikacji www. Użytkownik korzystający z aplikacji mobilnej jest ograniczony względem uprawnień skonfigurowanych dla procesów, przez administratora systemu. Oznacza to, że możemy kontrolować dostęp do określonych pól, atrybutów i innych zasobów, wykorzystując konfigurację uprawnień dostępu, która jest zarządzana w systemie, do którego się logujemy.

Z poziomu telefonu, możemy modyfikować uprawnienia do lokalizacji w ustawieniach systemowych urządzenia.

Funkcjonalności

Lista procesów

  • Przegląd zleceń: przejdź do zakładki Procesy widocznej po prawej stronie u dołu ekranu.
    • W zakładce Na dziś widoczne są wszystkie zlecenia na dzień lub zaległe.
    • W zakładce Nadchodzące dostępne są zlecenia do podjęcia od jutra.

Obsługa procesów

Kluczowym zastosowaniem dla aplikacji jest umożliwienie osobom pracującym w terenie sprawne i kompleksowe zarządzanie procesami, m.in.:

  • zmiany faz procesów
  • obsługa pól podstawowych oraz atrybutów (np. czas rozpoczęcia zlecenia, podpis klienta, załączniki)
  • rejestracja zdarzeń
  • rejestracja wykorzystanych materiałów
  • podgląd aktualnych zleceń na dziś oraz nadchodzących (na kolejne dni)

Powiadomienia push

Gdy aplikacja ma nadane uprawnienia do powiadomień, użytkownik otrzyma informacje o nowych zleceniach natychmiast (w postaci powiadomienia push), niezależnie od tego, czy aktualnie korzysta z aplikacji, czy też jest otwarta w tle.

Lokalizacja

System (aplikacja www) w module Mapa umożliwia lokalizowanie również użytkowników systemu, gdy korzystają oni z aplikacji mobilnej Serwis Planner na swoim urządzeniu. Rozwiązanie to działa na urządzeniach z systemem Android i iOS. Aby funkcja działała prawidłowo dla aplikacji w urządzeniu muszą zostać nadane uprawnienia dla lokalizacji oraz moduł GPS musi być włączony. Domyślnie aplikacja przy pierwszym uruchomieniu po instalacji zapyta o uprawnienia.

Aby ustawić je ręcznie, przejdź do ustawień aplikacji w urządzeniu:

  • iOS: ustaw uprawnienie "Zawsze" dla lokalizacji
  • Android: ustaw uprawnienie "Ciągły dostęp" dla lokalizacji

Może zdarzyć się również, że urządzenie automatycznie optymalizuje zużycie baterii i odbiera aplikacji możliwość działania w tle lub częściowo ogranicza jej możliwości, wtedy należy wykluczyć aplikację Serwis Planner z takich optymalizacji, by móc w pełni korzystać z funkcji lokalizowania.

  • Lokalizacja jest zapisywana w systemie podczas edycji/tworzenia zadania lub zdarzenia.
  • Automatyczny zapis do systemu wykonywany jest co 60 sekund więc w module Mapa lokalizacja użytkownika będzie widoczna z taką właśnie dokładnością czasową. Po nadaniu wymaganych uprawnień zapis następuje również, gdy aplikacja działa w tle (np. urządzenie nieaktywne - z wygaszonym ekranem).

Interfejs

Po zalogowaniu do systemu za pomocą aplikacji użytkownik jest przekierowany na ekran początkowy, na którym znajdują się przyciski prowadzące do listy procesów oraz do wersji webowej systemu. Lista procesów w aplikacji jest podzielona na dwie kategorie: Nadchodzące (z datą realizacji późniejszą niż dzisiaj) oraz Na dziś (z datą realizacji nie późniejszą niż dzisiaj). W zakładce Na dziś procesy są wyświetlane w taki sposób, że te z najdalszą datą realizacji pojawiają się na początku.

Po prawej stronie każdego procesu znajduje się oznaczenie (badge) wskazujące datę realizacji, co ułatwia ocenę priorytetów. Oznaczenia przyjmują następujące kolory:

  • Niebieski – dla procesów zaplanowanych na dziś
  • Zielony – dla nadchodzących procesów
  • Czerwony – dla procesów przedawnionych

aplikacja-fazy.png

Po wybraniu konkretnego procesu użytkownik uzyskuje dostęp do edycji jego parametrów i atrybutów, z uwzględnieniem uprawnień przypisanych w systemie dla danego użytkownika. Po wprowadzeniu oczekiwanych zmian należy kliknąć przycisk Zapisz.

aplikacja-fazy.png

Przykłady użycia

Kierownik dzięki mobilnemu programowi serwisowemu

  • W sprawny sposób przekazuje i informuje swoich pracowników o nowych zleceniach do realizacji.
  • Posiada możliwość wygodnego monitorowania bieżącej lokalizacji mobilnych serwisantów.
  • W szybki sposób dostaje informacje zwrotne dotyczące działań, które wykonali technicy serwisowi.

Serwisant dzięki mobilnemu programowi serwisowemu

  • Natychmiast dowiaduje się o nowych procesach obsługi zleceń koniecznych do realizacji.
  • Ma dostęp do wszystkich niezbędnych danych zgłoszenia serwisowego tj. klient, adres, sprzęt, problem, działaniach i trasie dojazdu do miejsca realizacji zlecenia.
  • W prosty i szybkie sposób rejestruje efekty swojej pracy, budując historię współpracy z klientem i historię serwisową urządzenia.

Klient dzięki aplikacji serwisowej

  • Podpisuje sprawnie protokół w wersji elektronicznej i otrzymuje go na swój adres e-mail.