Skip to main content

Egzemplarze

Konfiguracja produktów serwisowanych

Ustawienia produktów serwisowanych znajdują się w Parametrach procesów i należą do nich:

  • Numery seryjne produktów serwisowanych są niepowtarzalne - system zablokuje możliwość utworzenia egzemplarza produktu serwisowanego o istniejącym już w bazie numerze seryjnym
  • Ogranicz wybór produktu serwisowanego do egzemplarzy klienta - określa czy wyniki wyszukiwania produktów serwisowanych będą ograniczone tylko do egzemplarzy przypisanych do danego klienta

Nowy produkt serwisowy możemy dodawać przez Kartotekę kontrahenta, Proces lub Listę produktów serwisowanych znajdującą się w Parametrach procesów. Dodatkowo z poziomu kartoteki egzemplarza produktu serwisowanego możemy utworzyć nowy egzemplarz podrzędny.

Karta egzemplarza produktu serwisowanego

Do kartoteki konkretnego egzemplarza produktu serwisowanego można przejść z listy egzemplarzy lub bezpośrednio wpisując odpowiedni adres URL. W zależności od posiadanych uprawnień pola, atrybuty czy powiązania na widoku egzemplarza mogą być ukryte, widoczne tylko do odczytu albo edytowalne. Możemy wskazać, z jakim Kontrahentem jest powiązany dany egzemplarz oraz Adres (spośród adresów przypisanych dla tego kontrahenta). egzemplarz-produktu-serwisowanego

Sekcje po prawej stronie pokazują powiązane procesy, zadania/zdarzenia, szanse sprzedaży oraz egzemplarze (nadrzędny i podrzędne). W sekcji Procesy znajduje się przycisk do tworzenia nowego procesu powiązanego z danych egzemplarzem produktu serwisowanego.

W sekcji szans sprzedaży przycisk Powiąż otwiera modal, w którym można wskazać nazwę szansy sprezdaży i powiązać ją z danym egzemplarzem, na którego kacie aktualnie się znajdujemy. Przycisk Dodaj nową szansę otwiera modal, za pomocą którego możemy utworzyć nową szansę sprzedaży. Po zatwierdzeniu formularza, w modalu, nowo utworzona szansa zostanie powiązana z egzemplarzem i nastąpi przekierowanie na kartę tej szansy.

egzemplarz-produktu-serwisowanego

W sekcji egzemplarzy przycisk Powiąż otwiera modal na którym można wskazać numer seryjny innego egzemplarza i podpiąć go jak podrzędny względem danego. Przycisk Utwórz podrzędny egzemplarz otwiera modal na którym uzupełniamy dane podstawowe dla nowo tworzonego egzemplarza, który po zapisaniu staje się podrzędnym względem danego.

egzemplarz-produktu-serwisowanego

Sekcja Historia zmian pokazuje wszystkie zmiany dokonane w kartotece egzemplarza wraz z datami ich dokonania oraz wykonawcami. Każdy z elementów po rozwinięciu pokazuje nową wartość zmienianego pola czy atrybutu.

egzemplarz-produktu-serwisowanego

Jeżeli egzemplarz jest Nieaktywny to taki status widoczny jest na górze po prawej stronie. Poniżej znajduje się przycisk z trzema kropkami, z którego po kliknięciu rozwijają się akcje dodatkowe - zmiana statusu Aktywności oraz możliwość Usunięcia egzemplarza.

egzemplarz-produktu-serwisowanego

Atrybuty produktów serwisowanych

Aby dodać atrybut do produktów serwisowanych należy:

  • Przejść do Ustawienia -> Parametry produktów -> Atrybuty produktów serwisowanych
  • Kliknąć dodaj nowy
  • Wypełnić pola nazwa oraz typ (tekst, liczba, lista, plik, data, kontrahent, e-mail)
  • Zapisać i dodać uprawnienia

Atrybuty w kartotece egzemplarza produktu prezentują się następująco: egzemplarz-produktu-serwisowanego-atrybuty

Dodawanie nowego produktu serwisowanego

Aby dodać nowy produkt serwisowany należy przejść do listy produktów serwisowanych a następnie skorzystać z przycisku "Dodaj nowy" znajdującego się po prawej stronie nagłówka listy. Następnie zostanie otwarty modal z formularzem.

egzemplarz-produktu-serwisowanego-atrybuty

W formularzu należy uzupełnić wymagane pola a następnie kliknąć "Zapisz". W przypadku pola zawierającego produkt, gdy użyjemy nazwy, której nie ma w naszym katalogu produktów i jeśli będą nadane odpowiednie uprawnienia do asortymentu produktów, zostanie utworzony nowy produkt (nie produkt serwisowany ale zwykły produkt) który będziemy mogli odnaleźć w naszym katalogu produktów.

Po udanym zapisie zostaniemy przeniesieni do karty utworzonego egzemplarza.