Import kontrahentów z pliku xlsx
Przeznaczenie
Umożliwia dodanie wielu kontrahentów na raz bez konieczności ręcznego przenoszenia wszystkich informacji na poszczególne karty kontrahentów. Wykorzystanie importu kontrahentów z pliku pozwala na:
Oszczędność czasu i zmniejszenie kosztów wprowadzania danych Dzięki importowi z pliku xlsx użytkownik może jednorazowo zaimportować wszystkie dane swoich kontrahentów i wprowadzić je do systemu bez konieczności ręcznego przeniesienia wielu informacji przez konkretnych pracowników.
Efektywne wdrożenie nowych danych Podczas wprowadzania nowego systemu do klienta z dużą liczbą kontrahentów możliwe będzie szybkie załadowanie wszystkich danych, co ułatwi i przyspieszy migrację z innego systemu.
Zmniejszenie ryzyka błędów Załadowanie wszystkich danych przy pomocy pliky xlsx pozwoli uniknąć literówek i innych pomyłek, których prawdopodobieństwo wystąpienia przy ręcznym przenoszeniu byłoby bardzo duże.
Wymagania
- plik w formacie xlsx lub xls
- licencja: Import z Excela (#123)
Konfiguracja i funkcjonalności
Przygotowanie pliku xlsx/xls
Kolumny, które powinny znaleźć się w pliku xlsx/xls.
- Imię
- Nazwisko
- Telefon
- Nazwa firmy
- NIP
- Ulica
- Numer budynku
- Numer lokalu
- Kod pocztowy
- Miasto
Wgrywanie pliku
Import jest dostępny w Ustawienia -> Import kontrahentów lub pod linkiem {nazwa_systemu}/import.
Mapowanie pól
Umożliwia wskazanie, w jaki sposób będą zapisane poszczególne kolumny z pliku. Jeśli któraś z kolumn zostanie oznaczona jako pusta, nie będzie importowana do systemu.
Wykrywanie duplikatów
System wykrywa duplikaty poprzez sprawdzanie wartości pól:
- jeśli istnieje osoba kontaktowa o tym samym Imieniu i Nazwisku oraz jedna cecha jest taka sama: Telefon lub E-mail lub Firma;
- jeśli istnieje w systemie firma o takiej samej Nazwie oraz jedna z cech jest taka sama: NIP lub Adres.
W przypadku wykrycia przez system duplikatu możemy:
- Utworzyć nowy wpis,
- Połączyć tworzony wpis z tym, który już istnieje.
Podsumowanie importu
Po zakończonym imporcie otrzymujemy komunikat z podsumowaniem, w którym znajdują się informacje o:
- liczbie nowych rekordów wprowadzonych do systemu,
- liczbie zaktualizowanych rekordów,
- liczbie pominiętych rekordów,
- liczbie błędnych rekordów.
Z tego poziomu możemy przesłać także kolejny plik do importu.
Wypełniona przykładowa Karta Kontrahenta:
Przykłady użycia (przykłady, zakres, efekt zastosowania w biznesie)
Migracja danych z innego systemu CRM
Firma, która dotychczas korzystała z innego systemu CRM, przechodzi na nowy system. Import z pliku xlsx i xls umożliwia importowanie całej bazy klientów z pliku Excel, bez konieczności ręcznego przenoszenia danych.
Obsługa nowego oddziału firmy
Nowy oddział firmy rozpoczyna pracę w systemie. Dotychczas obsługiwał setki klientów, którzy muszą być teraz przeniesieni do systemu. Kierownik oddziału przygotowuje plik z kontrahentami, którzy są importowani, co umożliwia szybkie rozpoczęcie pracy w nowym systemie.