Skip to main content

Integracja z Microsoft

System posiada możliwość integracji z pocztą email oraz kalendarzem Exchange Online.

Wymagania

  1. Aplikacja integrująca kalendarz
  2. Aplikacja integrująca pocztę
  3. Licencja: #203 - Integracja z Microsoft OAuth
  4. Domena dla systemu
  5. Certyfikat SSL wraz z certyfikatami pośrednimi dla systemu
  6. System dostępny z sieci internet

Rejestracja aplikacji

Aby móc korzystać z integracji poczty email i kalendarza należy utworzyć aplikację w panelu Microsoftu i uzyskać identyfikatory oraz klucz aplikacji.

Uzyskanie identyfikatorów

  1. Zaloguj się do panelu: https://portal.azure.com/
  2. Wybierz opcję 'Rejestracje aplikacji'
    1. Wprowadź nazwę aplikacji
    2. Wprowadź adres url w formacie: https://domena:port-api/oauth2/callback/microsoft
    3. Kliknij rejestruj
    4. Na ekranie podsumowania zostaną wyświetlone identyfikatory aplikacji

Uzyskanie kluczy

Klucz można wygenerować po rejestracji aplikacji.

  1. Zaloguj się do panelu: https://portal.azure.com/
  2. Wybierz opcję 'Rejestracje aplikacji'
  3. Wybierz aplikację
  4. Przejdź do zakładki 'Certyfikaty i klucze tajne' na ekranie aplikacji
  5. Kliknij 'Nowy klucz tajny klienta' a następnie wprowadź nazwę oraz termin ważności tokenu
  6. Po zapisie pojawi się nowy wpis na liście z wartością klucza. Uwaga klucz po odświeżeniu strony nie będzie już możliwy do wyświetlenia, zapisz go w bezpiecznym miejscu.

Uprawnienia do wysyłania wiadomości przez SMTP

Aby wysyłka poczty była możliwa po protokole SMTP, należy skonfigurować uprawnienia w panelu microsoft.

  1. Zaloguj się do panelu: http://admin.microsoft.com/
  2. Z menu bocznego wybierz: Użytkownicy -> Aktywni użytkownicy
  3. Wybierz użytkownika
  4. W bocznym panelu przejdź do zakładki 'Poczta'
  5. Kliknij w 'Zarządzaj aplikacjami poczty e-mail'
  6. Zaznacz opcję 'SMTP z uwierzytelnieniem'

Konfiguracja systemu

Konfiguracja integracji

Wartości identyfikatorów oraz klucz należy wprowadzić do systemu.

  1. Przejdź do zakładki konfiguracji: Ustawienia->Synchronizacja->OAuth2
  2. Wprowadź wymagane dane:
    1. Identyfikator organizacji => Identyfikator katalogu (dzierżawy)
    2. Identyfikator aplikacji => Identyfikator aplikacji (klienta)
    3. Klucz aplikacji => Wartość tajnego klucza
  3. Zapisz

Konfiguracja konto email

  1. Zaloguj się jako pracownik z uprawnieniami do tworzenia skrzynek email
  2. Przejdź do listy kont pocztowych: Ustawienia->Wiadomości email->Konta pocztowe
  3. Utwórz nowe lub edytuj istniejące konto pocztowe
  4. Wybierz 'Typ logowania: OAUTH2'
  5. Uzupełnij pozostałe dane dostępowe do konta i zapisz zmiany
  6. Po zapisie kliknij w przycisk 'Skonfiguruj połączenie'. System otworzy stronę logowania Microsoft
  7. Zaloguj się na konto Microsoft i zaakceptuj uprawnienia potrzebne do działania integracji poczty
  8. Po akceptacji system przekieruje z powrotem na widok edycji konta pocztowego

Konfiguracja kalendarza

  1. Zaloguj się jako pracownik
  2. Przejdź do ustawienia swojego konta
  3. Kliknij w przycisk 'Skonfiguruj połączenie'. System otworzy stronę logowania Microsoft
  4. Zaloguj się na konto Microsoft i zaakceptuj uprawnienia potrzebne do działania integracji poczty
  5. Po akceptacji system przekieruje z powrotem na widok karty pracownika

Wyłącznie dostępu

Na widoku edycji konta pocztowego lub osoby, zalogowanej do konta Microsoft, wyświetla się przycisk 'Rozłącz'. Jego użycie spowoduje wylogowanie użytkownika z systemu Microsoft. Dane nie będą dalej synchronizowane.