Integracja z centralami telefonicznymi przez TAPI (deprecated)
Konfiguracja systemu
Skonfigurowanie systemu polega na wprowadzeniu odpowiednich danych w pliku config.properties oraz SIPMonitor.bat. Pliki powinny zawierać prawidłowe ścieżki do programów oraz do bazy danych.
Konfiguracja softphon'u JITSI
Najpierw należy dodać konto SIP.
Jego nazwa to: nazwa_logowania@adres_serwera_voip. Należy to wypełnić zgodnie z danymi dostępowymi do VOIP. Aby była możliwość otwierania strony klienta podczas przychodzącego połączenia, należy dodać obsługę zdarzenia(opcje->zdarzenia->połączenie przychodzące). Trzeba tam odhaczyć kolumnę "uruchom program" i po wybraniu odpowiedniego wiersza wybrać w polu "Program file:" ścieżkę do pliku bat(folder SIPMonitor na branchu z systemem) otwierającego program SIPMonitor oraz dodać 2 parametry. Pierwszy to rodzaj akcji('income_call'), drugi to numer osoby dzwoniącej('${caller.address}') . Jako ścieżka do programu wpisujemy np. C:\system\SIPMonitor\SIPMonitor.bat income_call ${caller.address}. W pliku konfiguracyjnym systemu 'config.properties' folderu SIPMonitor należy dodać do parametru page_base adres strony systemu. Dla localhost to będzie np."http://localhost/index.php". W celu sprawdzenia czy konto zostało poprawnie skonfigurowane należy wykonać rozmowę do jakiegoś użytkownika wewnątrz i na zewnątrz sieci oraz operację odwrotną.
Dzwonienie z karty kontrahenta
Na karcie kontrahenta dodatkowo pojawiła się ikonka z napisem 'zadzwoń'. Z tego poziomu można wykonać połączenie do odpowiedniej osoby z danej firmy. Przy niektórych konfiguracjach/centralach telefonicznych należy numer telefonu poprzedzić 0.
Po wybraniu przycisku 'zadzwoń' pojawi się okienko jak poniżej. Jeśli w JITSI są skonfigurowane dwa konta to pojawi się okienko z możliwością wyboru konta z którego ma nastąpić połączenie.
Automatyczne otwieranie karty kontrahenta
Wyświetlenie karty kontrahenta przy odebraniu połączenia jest możliwe jeśli zostanie skonfigurowana odpowiednio aplikacja JITSI. Powyżej jest opisana Konfiguracja softphon'u JITSI. W momencie, gdy użytkownik odbierze połączenie przychodzące, to odrazu pojawi się karta kontrahenta, którego osoba kontaktowa aktualnie dzwoni.