Konta użytkowników ze strony firmy
Ustawienia osobiste
Sekcja zarządzająca zmianą hasła oraz ustawieniami kolumn.
Najczęściej wykorzystywane funkcje:
- Zmiana hasła;
- Przywracanie widoczności kolumn - umożliwia przywrócenie układu kolumn wyświetlania tabel związany z kontem, na które użytkownik się zalogował.
Zmiana hasła
Aby zmienić hasło należy:
Wprowadzić dane w następujące pola:
- Aktualne hasło – hasło aktualnie używane;
- Nowe hasło – nowe hasło użytkownika;
- Powtórz hasło – potwierdzenie nowego hasła;
Kliknąć przycisk „zmień”, aby zatwierdzić zmiany.
Przywracanie widoczności kolumn
Aby przywrócić widoczność kolumn należy:
- Kliknąć przycisk „przywróć widoczność kolumn”.
Parametry pracowników
Sekcja zarządzająca zmianą parametrów dotyczących pracowników.
Użytkownicy
Dostępne funkcje w tej sekcji to:
- Pracownicy - użytkownicy systemu (aktywni) - obszar służący do tworzenia oraz zarządzania aktywnymi kontami pracowników w systemie;
- Pracownicy - użytkownicy systemu (usunięci) - obszar służący zarządzania usuniętymi kontami pracowników w systemie;
- Profile użytkowników firmy - obszar służący do zarządzania profilami użytkowników w systemie (np. Handlowiec, Szef);
- Edycja menu pracownika - obszar służący do zarządzania menu pracowników;
- Atrybuty pracowników - obszar służący do tworzenia oraz zarządzania atrybutami pracowników;
- Historia logowania - lista działań pracowników, związanych z logowaniem (udane i nieudane logowania oraz wylogowanie).
Pracownicy - użytkownicy systemu
Sekcja do zarządzania kontami użytkowników.
Najczęściej wykorzystywane funkcje:
- Dodaj nowy - przycisk służy do tworzenia nowych kont użytkowników systemu
- Dodaj do profilu - służy do masowego przydzielania znalezionych poprzez wyszukiwanie użytkowników do wybranego profilu
- Edycja pracowników - po kliknięciu w przycisk edycji użytkownika przechodzimy do możliwości jego zmiany
- Usuwanie pracowników - po kliknięciu w przycisk usuń system oznacza użytkownika jako usuniętego. Uwaga: użytkownik nie będzie mógł się zalogować do systemu ani nie będzie dostępny przy wielu funkcjach aplikacji. Jego status zostanie oznaczony jako "U" tj. usunięty i tym samym będzie możliwe przeglądanie jego działań w historii zmian w systemie.
Edycja pracownika
Sekcja zarządzająca zmianą ustawień konta pojedynczego pracownika w systemie
Najczęściej wykorzystywane funkcje:
- Edycja konta - przycisk służy do edytowania konta użytkownika
- Wskaż podwładnych - przycisk służy do określania podwładnych użytkownika. Użytkownik tym samym otrzyma status PH każdego przypisanego do nich klienta i będzie miał dostęp do ich danych.
- Wskaż przełożonego - przycisk służy do dodawania przełożonego dla danego użytkownika.
Edycja podwładnych pracownika
Sekcja zarządzająca zmianą listy pracowników podwładnych danemu pracownikowi w systemie. Jeśli chcesz zaznaczyć kilku pracowników, przytrzymaj lewy ctrl na klawiaturze i klikaj lewym przyciskiem myszki.
Profile użytkowników firmy
W tym obszarze można dodawać nowe i edytować istniejące profile użytkowników firmy.
Dodając nowy profil, należy określić:
- Typ użytkownika - handlowcy (pracownicy) lub kontrahenci (klienci);
- Nazwa profilu;
- Jest aktywne;
- Opis;
Po zapisaniu profilu, można przypisywać do niego użytkowników, ustalić wygląd domyślnego pulpitu dla tego profilu, stronę startową (zamiast dynamicznego pulpitu tzw. widgetów)
Edycja menu pracownika
W tej sekcji możemy dodawać i edytować składowe części menu pracownika.
Na liście komponentów można:
- Zmieniać kolejność wyświetlania komponentów menu, klikając odpowiednio strzałkę w górę lub w dół, znajdującą się przy rzeczonym komponencie;
- Dodać nowy element menu;
- Edytować istniejące elementy menu;
- Usunąć istniejące elementy menu;
Atrybuty pracowników
Ta sekcja służy do dodawania i edycji atrybutów, które posiadają pracownicy. Na liście atrybutów można dodać nowy lub edytować istniejący już atrybut.
Tworząc nowy atrybut należy określić:
- Nazwę atrybutu;
- Typ tekstowy:
- można określić, jakiej wielkości ma być pole tekstowe;
- można ten typ określić jako HTML, co pozwoli na wprowadzanie kodów HTML (np. ramek z Google Maps z informacją o lokalizacji) w pole tekstowe;
- Typ listy wyboru - można określić, czy lista jest jednokrotnego, czy wielokrotnego wyboru;
- Kolejność - kolejność wyświetlania atrybutu w karcie pracownika;
- Jest aktywne - należy określić, czy atrybut jest aktywny;
- Widoczny - należy określić, czy atrybut jest widoczny;
- Opis - dodatkowy opis atrybutu;
- Parametry dodatkowe;
- Wartość domyślna;
- Użyj, gdy zarejestrowany;
- Wymagany;
- Elementy - po zapisaniu atrybutu typu lista wyboru, pojawi się możliwość stworzenia elementów tej listy.
Historia logowania
Ta sekcja informuje o wszystkich logowaniach pracowników. Lista ukazuje:
- Pracownik - pracownik, który wykonał akcję, związaną z logowaniem;
- Typ akcji - udana lub nieudana próba zalogowania, wylogowanie;
- Data - data i godzina wykonania akcji.
Opcje
Opcje, znajdujące się w parametrach pracowników to:
- Domyślny profil dla nowo dodanego użytkownika - określa, jaki profil będzie posiadał nowy pracownik;
- Handlowcy widzą tylko swoich klientów i ich dokumenty - włączenie parametru spowoduje, że tylko użytkownicy przypisani jako PH, dodatkowy PH lub przełożony zobaczą dane z kartotek powiązanych firm;
- Uprawnienia użytkowników do magazynów - włączenie opcji spowoduje, że użytkownicy będą mogli korzystać tylko z tych magazynów, do których mają ustalony dostęp.
- Umożliwiaj dodawanie pracowników bez adresów e-mail - włączenie opcji spowoduje możliwość dodawania pracowników bez adresu e-mail.
Ustawienia hasła
W tej sekcji można ustawić, czy hasła dla użytkowników systemu mają być złożone. Jeśli parametr ustawiony jest na "nie", wówczas hasło musi składać się z przynajmniej 5 znaków, bez uwarunkowań co do rodzaju znaków. Użytkownik może także wykonać dowolną liczbę nieudanych prób zalogowania, a konto nie zostanie zablokowane.
W przypadku zaznaczenia złożoności hasła na "tak pojawią się dodatkowe opcje:
- Minimalna ilość znaków - określa minimalną liczbę wszystkich znaków, jaką musi posiadać hasło;
- Minimalna ilość liter - określa minimalną liczbę wszystkich liter, jaką musi posiadać hasło, brak wartości w tym polu wyłącza to ograniczenie;
- Minimalna ilość wielkich liter - określa minimalną liczbę wielkich liter, jaką musi posiadać hasło, brak wartości w tym polu wyłącza to ograniczenie;
- Minimalna ilość cyfr - określa minimalną liczbę cyfr, jaką musi posiadać hasło, brak wartości w tym polu wyłącza to ograniczenie;
- Minimalna ilość znaków specjalnych - określa minimalną liczbę znaków specjalnych (np. !, @, #), jaką musi posiadać hasło, brak wartości w tym polu wyłącza to ograniczenie;
- Czas do wygaśnięcia hasła (dni) - określa, po ilu dniach od zmiany hasła, system poprosi użytkownika o zmianę hasła, brak wartości w tym polu wyłącza tę opcję;
- Maksymalna ilość prób logowania - określa, po ilu nieudanych próbach zalogowania konto zostanie zablokowane (może być odblokowane przez administratora), brak wartości w tym polu wyłącza tę opcję. Użytkownik o id=1 (superadministrator) nie może zostać zablokowany.
- Maksymalna ilość prób logowania osoby kontrahenta - określa, po ilu nieudanych próbach konto kontrahenta zostanie zablokowane (może być odblokowane przez administratora), wartość 0 w tym polu wyłącza tę opcję (dostępne od wersji 7.0.1).