Konta użytkowników klienta
Konfiguracja obszaru użytkownicy kontrahenta
Obszar służy do określania zasad działania systemu w stosunku do użytkowników ze strony klientów. Obszary konfiguracji:
- Użytkownicy kontrahenta – Lista użytkowników kontrahenta. Obszar służy do przeprowadzania masowych operacji na użytkownikach
- Użytkownicy niezweryfikowani – lista użytkowników oczekujących na weryfikację (działa w przypadku włączenia opcji autoryzacji przez administratora)
- Uprawnienia kontrahentów - obszar do zarządzania paczkami uprawnień (określających dostęp do modułów) użytkowników kontrahenta w systemie
- Uprawnienia kontrahentów - widoczność produktów – obszar do zarządzania paczkami uprawnień (określających widoczność produktów) użytkowników kontrahenta w systemie
- Atrybuty pracowników - kontrahentów - zarządzanie dodatkowymi cechami dla użytkownika kontrahenta (dostępne w przypadku posiadania modułu "dowolne atrybuty kontrahentów")
- Profile użytkowników kontrahentów – lista profili użytkowników z możliwością zarządzania nimi
Użytkownicy kontrahenta
Użytkownicy kontrahenta – użytkownicy firm – zestawienie użytkowników firm w postaci tabeli oraz opcje wyszukiwania, edycji i dodawania nowych użytkowników. Tabela składa się z następujących informacji:
- ID – unikalny numer użytkownika;
- Firma – nazwa firmy, którą reprezentuje użytkownik;
- Nazwa użytkownika – nazwa, której użytkownik używa do zalogowania się do systemu;
- Imię – imię użytkownika;
- Nazwisko – nazwisko użytkownika;
- Email – adres poczty elektronicznej użytkownika;
- Grupy uprawnień – informacje o posiadanych uprawnieniach do systemu;
- Zweryfikowany – informacje o statusie weryfikacji użytkownika;
- ostatnia kolumna odpowiedzialna jest za możliwość edycji danych użytkownika poprzez przycisk
oraz możliwość usunięcia konta użytkownika poprzez przycisk
.
Najczęściej wykorzystywane funkcje:
- Edycja danych użytkowników kontrahenta
- Usuwanie konta użytkownika kontrahenta
- Wyszukiwanie użytkowników kontrahenta
Edycja konta użytkownika kontrahenta
Aby zmodyfikować dane użytkownika kontrahenta należy kliknąć przycisk , znajdujący się przy użytkowniku kontrahenta. Dostęp do modyfikacji pól zależny jest od uprawnień. Można edytować następujące dane:
Usuwanie konta użytkownika kontrahenta
Aby usunąć konto użytkownika kontrahenta należy:
- Kliknąć przycisk
, znajdujący się przy użytkowniku kontrahenta;
- Kliknąć przycisk „OK.”, aby potwierdzić usunięcie konta;
Wyszukiwanie użytkowników kontrahenta
Aby wyszukać użytkowników kontrahenta należy:
- Wprowadzić odpowiednie dane w pola wyszukiwania;
- Kliknąć przycisk „szukaj”, aby wyszukać.
Dodatkowe funkcje:
- Możliwość dodawania do schowka wszystkich znalezionych użytkowników za pomocą przycisku „Dodaj do schwoka wszystkie znalezione”;
- Możliwość dodawania do schowka wybranych użytkowników kontrahenta za pomocą przycisku „Dodaj wybranych użytkowników do schowka”.
Karta osoby/użytkownika kontrahenta
Widok przedstawia dane osoby/użytkownika kontrahenta, atrybuty oraz umożliwia ich edycję. Dostępna jest jeszcze sekcja Historia zmian, która prezentuje zmiany w kartotece użytkownika.
Edycja kartoteki użytkownika kontrahenta
Będąc na karcie użytkownika kontrahenta, możemy bezpośrednio edytować jego dane, takie jak:
Dane postawowe
- Avatar
- Imię
- Nazwisko
- Telefon
- Telefon komórkowy
- Login
- Email – adres poczty elektronicznej
- Adres – przypisanie użytkownika do wybranego adresu firmy
- Firma - kontrahent do którego przypisany jest użytkownik
- Adres - wybrany adres kontrahenta, do którego przypisany jest użytkownik
- Zgoda nna przetwarzanie danych osobowych
- Zgody marketingowe
Ustawienia konta
- Profil - typ profilu użytkownika
- Scoring
- Dostępne waluty
- Domyślna waluta użytkownika
Atrybuty - w zależności od ich konfiguracji dla osób kontrahenta.
Zmiana hasła i usuwanie konta
W nagłówku kartoteki osoby kontrahenta po prawej stronie w menu pod 3 kropkami znajdują sie opcje:
- Usuń kartotekę
- Zmień hasło
Z uwagi na wagę tych działań, po kliknięciu w którąkolwiek z tych opcji, ukaże się dodatkowe okno w którym można potwierdzić akcje. Dostępność opcji w menu pod 3 kropkami jest ograniczona uprawnieniami użytkownika do wybranych akcji.
Edycja profilu użytkownika kontrahenta
Obszar umożliwia zarządzanie profilami kontrahenta (może ich być wiele). Dostępne pola i funkcje:
- Nazwa profilu – przyjazna nazwa profilu
- Pokazuj wiadomości powiązane z procesem – określa czy użytkownik w profilu będzie widział komunikaty powiązane z procesem (do działania niezbędny jest moduł komunikatora i procesów)
- Użytkownicy w profilu – lista użytkowników kontrahenta przypisanych do danego profilu
- Domyślny pulpit dla profilu – pokazuje przypisany dynamiczny pulpit dla użytkowników profilu (do działania niezbędny jest moduł - dynamiczne pulpity kontrahentów)
Kontrahentowi możemy przypisać tylko jeden profil użytkownika
Użytkownicy niezweryfikowani
Użytkownicy niezweryfikowani – lista użytkowników, których konta nie zostały zweryfikowane. Zestawienie składa się z następujących informacji:
- Firma – nazwa firmy, którą reprezentuje użytkownik;
- Nazwa użytkownika – nazwa, której użytkownik używa do zalogowania się do systemu;
- Imię – imię użytkownika;
- Nazwisko – nazwisko użytkownika;
- Email – adres poczty elektronicznej użytkownika;
- Grupy uprawnień – informacje o posiadanych uprawnieniach do systemu;
- Ostatnia kolumna odpowiedzialna jest za możliwość aktywacji konta użytkownika poprzez przycisk
oraz możliwość usunięcia konta użytkownika poprzez przycisk
.
Najczęściej wykorzystywane funkcje:
- Aktywacja konta użytkownika niezweryfikowanego;
- Usuwanie konta użytkownika niezweryfikowanego;
Aktywacja konta użytkownika niezweryfikowanego;
Aby aktywować konto użytkownika niezweryfikowanego należy:
- Kliknąć przycisk
znajdujący się przy koncie użytkownika;
Możemy masowo aktywować użytkowników niezweryfikowanych przyciskiem "Aktywuj znalezionych" na samym dole listy, lub zaznaczając kilka osób, a później klikają "Aktywuj zaznaczonych"
Usuwanie konta użytkownika niezweryfikowanego;
Aby usunąć konto użytkownika niezweryfikowanego należy:
- Kliknąć przycisk
znajdujący się przy koncie użytkownika;
- Kliknąć przycisk „OK.”, aby potwierdzić usunięcie konta;
Konfiguracja opcji dodatkowych dla użytkowników kontrahenta
Obszary konfiguracji:
- Rejestracja nowych użytkowników – określa czy w systemie użytkownicy mogą się samodzielnie rejestrować. Opcje:
- Automatyczna – autoryzacja jest automatyczna, konto użytkownika, który samodzielnie się zarejestrował zostanie natychmiast włączone;
- Przez administratora – użytkownik klienta po rejestracji trafi do listy użytkowników niezweryfikowanych i będzie oczekiwał na autoryzację przez administratora;
- Nie – samodzielna rejestracja użytkowników kontrahenta wyłączona (formularz rejestracyjny niedostępny);
- Domyślny profil dla nowo dodanego użytkownika klienta: – określa domyślnie nadawany profil dla nowo utworzonego użytkownika kontrahenta (profil trzeba najpierw utworzyć);
- Domyślne formy płatności dla nowego użytkownika: - określa jakie formy płatności będą dostępne dla nowo utworzonego użytkownika kontrahenta;
- Domyślny PH dla nowego użytkownika: – określa jaki domyślny użytkownik ze strony firmy zostanie dopisany automatycznie jako PH dla nowo zarejestrowanego kontrahenta;
- Domyślny poziom cenowy dla nowego użytkownika: - określa domyślny poziom cenowy, który zostanie dopisany dla nowo zarejestrowanego kontrahenta;
Przełączanie profili przy zarządzaniu profilami
Po wybraniu profilu i przejściu Ustawienia -> Parametry kontrahentów -> Profile użytkowników kontrahenta -> Zarządzanie uprawnieniami nad uprawnieniami wyświetla się lista rozwijana z możliwymi do przełączenia profilami.