Skip to main content

Konta użytkowników klienta

Konfiguracja obszaru użytkownicy kontrahenta

Obszar służy do określania zasad działania systemu w stosunku do użytkowników ze strony klientów. Obszary konfiguracji:

  • Użytkownicy kontrahenta – Lista użytkowników kontrahenta. Obszar służy do przeprowadzania masowych operacji na użytkownikach
  • Użytkownicy niezweryfikowani – lista użytkowników oczekujących na weryfikację (działa w przypadku włączenia opcji autoryzacji przez administratora)
  • Uprawnienia kontrahentów - obszar do zarządzania paczkami uprawnień (określających dostęp do modułów) użytkowników kontrahenta w systemie
  • Uprawnienia kontrahentów - widoczność produktów – obszar do zarządzania paczkami uprawnień (określających widoczność produktów) użytkowników kontrahenta w systemie
  • Atrybuty pracowników - kontrahentów - zarządzanie dodatkowymi cechami dla użytkownika kontrahenta (dostępne w przypadku posiadania modułu "dowolne atrybuty kontrahentów")
  • Profile użytkowników kontrahentów – lista profili użytkowników z możliwością zarządzania nimi

Użytkownicy kontrahenta

Użytkownicy kontrahenta – użytkownicy firm – zestawienie użytkowników firm w postaci tabeli oraz opcje wyszukiwania, edycji i dodawania nowych użytkowników. Tabela składa się z następujących informacji:

  • ID – unikalny numer użytkownika;
  • Firma – nazwa firmy, którą reprezentuje użytkownik;
  • Nazwa użytkownika – nazwa, której użytkownik używa do zalogowania się do systemu;
  • Imię – imię użytkownika;
  • Nazwisko – nazwisko użytkownika;
  • Email – adres poczty elektronicznej użytkownika;
  • Grupy uprawnień – informacje o posiadanych uprawnieniach do systemu;
  • Zweryfikowany – informacje o statusie weryfikacji użytkownika;
  • ostatnia kolumna odpowiedzialna jest za możliwość edycji danych użytkownika poprzez przyciskoraz możliwość usunięcia konta użytkownika poprzez przycisk.

Najczęściej wykorzystywane funkcje:

  • Edycja danych użytkowników kontrahenta
  • Usuwanie konta użytkownika kontrahenta
  • Wyszukiwanie użytkowników kontrahenta

Edycja konta użytkownika kontrahenta Aby zmodyfikować dane użytkownika kontrahenta należy kliknąć przycisk , znajdujący się przy użytkowniku kontrahenta. Dostęp do modyfikacji pól zależny jest od uprawnień. Można edytować następujące dane:

Usuwanie konta użytkownika kontrahenta

Aby usunąć konto użytkownika kontrahenta należy:

  • Kliknąć przycisk, znajdujący się przy użytkowniku kontrahenta;
  • Kliknąć przycisk „OK.”, aby potwierdzić usunięcie konta;

Wyszukiwanie użytkowników kontrahenta

Aby wyszukać użytkowników kontrahenta należy:

  • Wprowadzić odpowiednie dane w pola wyszukiwania;
  • Kliknąć przycisk „szukaj”, aby wyszukać.

Dodatkowe funkcje:

  • Możliwość dodawania do schowka wszystkich znalezionych użytkowników za pomocą przycisku „Dodaj do schwoka wszystkie znalezione”;
  • Możliwość dodawania do schowka wybranych użytkowników kontrahenta za pomocą przycisku „Dodaj wybranych użytkowników do schowka”.

Karta osoby/użytkownika kontrahenta

Widok przedstawia dane osoby/użytkownika kontrahenta, atrybuty oraz umożliwia ich edycję. Dostępna jest jeszcze sekcja Historia zmian, która prezentuje zmiany w kartotece użytkownika.

Edycja kartoteki użytkownika kontrahenta

Będąc na karcie użytkownika kontrahenta, możemy bezpośrednio edytować jego dane, takie jak:

Dane postawowe

  • Avatar
  • Imię
  • Nazwisko
  • Telefon
  • Telefon komórkowy
  • Login
  • Email – adres poczty elektronicznej
  • Adres – przypisanie użytkownika do wybranego adresu firmy
  • Firma - kontrahent do którego przypisany jest użytkownik
  • Adres - wybrany adres kontrahenta, do którego przypisany jest użytkownik
  • Zgoda nna przetwarzanie danych osobowych
  • Zgody marketingowe

Ustawienia konta

  • Profil - typ profilu użytkownika
  • Scoring
  • Dostępne waluty
  • Domyślna waluta użytkownika

Atrybuty - w zależności od ich konfiguracji dla osób kontrahenta.

Zmiana hasła i usuwanie konta

W nagłówku kartoteki osoby kontrahenta po prawej stronie w menu pod 3 kropkami znajdują sie opcje:

  • Usuń kartotekę
  • Zmień hasło

Z uwagi na wagę tych działań, po kliknięciu w którąkolwiek z tych opcji, ukaże się dodatkowe okno w którym można potwierdzić akcje. Dostępność opcji w menu pod 3 kropkami jest ograniczona uprawnieniami użytkownika do wybranych akcji.

Edycja profilu użytkownika kontrahenta

Obszar umożliwia zarządzanie profilami kontrahenta (może ich być wiele). Dostępne pola i funkcje:

  • Nazwa profilu – przyjazna nazwa profilu
  • Pokazuj wiadomości powiązane z procesem – określa czy użytkownik w profilu będzie widział komunikaty powiązane z procesem (do działania niezbędny jest moduł komunikatora i procesów)
  • Użytkownicy w profilu – lista użytkowników kontrahenta przypisanych do danego profilu
  • Domyślny pulpit dla profilu – pokazuje przypisany dynamiczny pulpit dla użytkowników profilu (do działania niezbędny jest moduł - dynamiczne pulpity kontrahentów)

Kontrahentowi możemy przypisać tylko jeden profil użytkownika

Użytkownicy niezweryfikowani

Użytkownicy niezweryfikowani – lista użytkowników, których konta nie zostały zweryfikowane. Zestawienie składa się z następujących informacji:

  • Firma – nazwa firmy, którą reprezentuje użytkownik;
  • Nazwa użytkownika – nazwa, której użytkownik używa do zalogowania się do systemu;
  • Imię – imię użytkownika;
  • Nazwisko – nazwisko użytkownika;
  • Email – adres poczty elektronicznej użytkownika;
  • Grupy uprawnień – informacje o posiadanych uprawnieniach do systemu;
  • Ostatnia kolumna odpowiedzialna jest za możliwość aktywacji konta użytkownika poprzez przyciskoraz możliwość usunięcia konta użytkownika poprzez przycisk.

Najczęściej wykorzystywane funkcje:

  • Aktywacja konta użytkownika niezweryfikowanego;
  • Usuwanie konta użytkownika niezweryfikowanego;

Aktywacja konta użytkownika niezweryfikowanego;

Aby aktywować konto użytkownika niezweryfikowanego należy:

  • Kliknąć przyciskznajdujący się przy koncie użytkownika;

Możemy masowo aktywować użytkowników niezweryfikowanych przyciskiem "Aktywuj znalezionych" na samym dole listy, lub zaznaczając kilka osób, a później klikają "Aktywuj zaznaczonych"

Usuwanie konta użytkownika niezweryfikowanego;

Aby usunąć konto użytkownika niezweryfikowanego należy:

  • Kliknąć przyciskznajdujący się przy koncie użytkownika;
  • Kliknąć przycisk „OK.”, aby potwierdzić usunięcie konta;

Konfiguracja opcji dodatkowych dla użytkowników kontrahenta

Obszary konfiguracji:

  • Rejestracja nowych użytkowników – określa czy w systemie użytkownicy mogą się samodzielnie rejestrować. Opcje:
    • Automatyczna – autoryzacja jest automatyczna, konto użytkownika, który samodzielnie się zarejestrował zostanie natychmiast włączone;
    • Przez administratora – użytkownik klienta po rejestracji trafi do listy użytkowników niezweryfikowanych i będzie oczekiwał na autoryzację przez administratora;
    • Nie – samodzielna rejestracja użytkowników kontrahenta wyłączona (formularz rejestracyjny niedostępny);
  • Domyślny profil dla nowo dodanego użytkownika klienta: – określa domyślnie nadawany profil dla nowo utworzonego użytkownika kontrahenta (profil trzeba najpierw utworzyć);
  • Domyślne formy płatności dla nowego użytkownika: - określa jakie formy płatności będą dostępne dla nowo utworzonego użytkownika kontrahenta;
  • Domyślny PH dla nowego użytkownika: – określa jaki domyślny użytkownik ze strony firmy zostanie dopisany automatycznie jako PH dla nowo zarejestrowanego kontrahenta;
  • Domyślny poziom cenowy dla nowego użytkownika: - określa domyślny poziom cenowy, który zostanie dopisany dla nowo zarejestrowanego kontrahenta;

Przełączanie profili przy zarządzaniu profilami

Po wybraniu profilu i przejściu Ustawienia -> Parametry kontrahentów -> Profile użytkowników kontrahenta -> Zarządzanie uprawnieniami nad uprawnieniami wyświetla się lista rozwijana z możliwymi do przełączenia profilami.