Skip to main content

Menu

Konfiguracja dynamicznych menu dla profili użytkownika

W systemie istnieje możliwość zdefiniowania osobnego menu dla każdego rodzaju użytkownika:

  • pracownicy - Ustawienia > Parametry pracowników > Edycja menu pracownika

  • kontrahenci (w tym użytkownicy niezalogowani) - Ustawienia > Parametry kontrahentów > Edycja menu kontrahenta

Typy elementów menu

W systemie zdefiniowane są trzy typy odnośników:

  • odnośnik - element menu będzie linkiem do konkretnej strony

  • lista - element menu będzie zachowywał się jak rozwijane menu; dla tego elementu należy dodatkowo zdefiniować elementy listy

  • lista specjalna - element menu będzie zachowywał się jak rozwijane menu; jego elementy będą generowały się automatycznie na podstawie wybranego typu

Dodawanie nowego elementu menu

Aby dodać nowy element menu należy

  • Przejść do listy definiującej menu wybranego rodzaju użytkownika

  • Kliknąć przycisk dodaj nowy, a następnie podać:

    • Typ

    • Nazwę

    • URL - określa adres, do którego będzie prowadzić odnośnik

    • Kolejność - określa pozycje, na której ma się pojawić nowy element

    • Profil użytkownika - określa szczegółowo dla jakiego profilu użytkownika menu będzie widoczne

    • Wprowadzone dane zatwierdzamy klikając nazapisz

W przypadku wyboru listy można dodawać, edytować, usuwać oraz zmieniać kolejność jej elementów.

Lista specjalna

Wymagania:

  1. Włączony nowy wygląd menu

Wybierając listę specjalną należy wskazać jej rodzaj. Do wyboru są następujące opcje:

  • Lista skrótów procesów

  • Lista kanbanów

Na podstawie wybranego rodzaju listy, uprawnień oraz licencji system automatycznie wygeneruje elementy listy każdemu użytkownikowi. Jeżeli użytkownik nie ma uprawnień do żadnego elementu listy (np. do żadnej tablicy kanban) to lista nie wyświetli się w ogóle.

Szablon html jako strona główna użytkownika

Aby dodać stronę główną użytkownika należy :

  • Zdefiniować nowy szablon html jako podstrona WWW (Parametry szablonów -> Lista szablonów -> dodaj nowy)

  • Następnie wchodzimy w Parametry kontrahentów -> Profile użytkowników kontrahenta

  • Wybieramy profile użytkowników, dla których chcemy zdefiniować stronę startową

  • Edytujemy wybrany profil

  • W miejscu "wskaż szablon html", wpisujemy nazwę szablonu, który wcześniej zdefiniowaliśmy i wybieramy go z listy autocomplete

  • Zapisujemy profil użytkownika

Menu jest standardowym elementem systemu pozwalającym na poruszanie się po innych modułach w intuicyjny sposób.

Niektóre inne funkcje menu to:

  • wyświetlanie elementów w zależności od konfiguracji systemowej oraz uprawnień użytkownika

  • zmiana języka (przy włączonej wielojęzyczności)

  • wyszukiwanie w najważniejszych modułach (kontrahenci, osoby kontaktowe, produkty)

  • dostęp do komunikatora (z wyjątkiem nowego widoku modułu produktów)

Nowy wygląd menu należy włączyć ustawieniem "Nowy wygląd menu" w parametrach systemu.

Nowe menu jest dostosowane do najpopularniejszych rozdzielczości ekranów - od urządzeń mobilnych do ekranów 4K.

Wygląd menu

Telefon

Tablet

Komputer

Responsywne rozwiązania w menu

Elementy, które nie mieszczą się komfortowo na danej rozdzielczości są chowane do:

  • menu "więcej" (3 kropki)

  • menu lewego (3 kreski, głównie dla urządzeń mobilnych)

  • menu użytkownika (avatar)

Menu dla kontrahenta oraz gościa wyświetla wyszukiwarkę produktów, która pozwala na szybkie ich znalezienie przez klienta.

Po kliknięciu w avatar zalogowanego użytkownika klienta pojawiają się opcje

  • link do ustawień osobistych
  • zmiana języka (przy włączonej wielojęzyczności)
  • zmiana waluty (przy włączonej wielowalutowości)

Dodatkowe skróty w menu

W menu pracownika dostępne są dodatkowe skróty umożliwiające dodawanie różnych elementów używanych w systemie. Dostępność poszczególnych skrótów zależy od uprawnień użytkownika w danym module. Z poziomu tego menu można dodawać m.in. pracowników, dokumenty i firmy.