Skip to main content

Menu

Konfiguracja dynamicznych menu dla profili użytkownika

W systemie istnieje możliwość zdefiniowania osobnego menu dla każdego rodzaju użytkownika:

  • pracownicy -Ustawienia, Pracownicy, Edycja menu pracownika

  • kontrahenci -Ustawienia, Kontrahenci, Edycja menu kontrahenta

  • użytkownicy niezalogowany -Ustawienia, Kontrahenci, Edycja menu użytkownika niezalogowanego

Typy elementów menu

W systemie zdefiniowane są trzy typy odnośników:

  • odnośnik - oznacza, że element menu będzie linkiem do konkretnej strony

  • lista - oznacza, że element menu będzie zachowywał się jak rozwijane menu; dla tego elementu należy dodatkowo zdefiniować elementy listy

  • element specjalny - element tego typu pozwala na skonfigurowanie dowolnego zachowania menu, ale wymaga konfiguracji na poziomie kodu aplikacji poprzez stworzenie specjalnych plików w obrębie katalogu /lib/main_menu_cache/

Dodawanie nowego elementu menu

Aby dodać nowy element menu należy

  • Przejść do listy definiującej menu wybranego rodzaju użytkownika

  • Kliknąć przyciskdodaj nowy, a następnie podać:

    • Typ

    • Nazwę

    • URL - określa adres, do którego będzie prowadzić odnośnik

    • Kolejność - określa pozycje, na której ma się pojawić nowy element

    • Profil użytkownika - określa szczegółowo dla jakiego profilu użytkownika menu będzie widoczne

    • Wprowadzone dane zatwierdzamy klikając nazapisz

W przypadku wyboru listy jako typu menu należy dodatkowo zdefiniować elementy należące do tej listy.

Szablon html jako strona główna użytkownika

Aby dodać stronę główną użytkownika należy :

  • Zdefiniować nowy szablon html jako podstrona WWW (Parametry szablonów -> Lista szablonów -> dodaj nowy)

  • Następnie wchodzimy w Parametry kontrahentów -> Profile użytkowników kontrahenta

  • Wybieramy profile użytkowników, dla których chcemy zdefiniować stronę startową

  • Edytujemy wybrany profil

  • W miejscu "wskaż szablon html", wpisujemy nazwę szablonu, który wcześniej zdefiniowaliśmy i wybieramy go z listy autocomplete

  • Zapisujemy profil użytkownika

Menu jest standardowym elementem systemu pozwalającym na poruszanie się po innych modułach w intuicyjny sposób.

Niektóre inne funkcje menu to:

  • wyświetlanie elementów w zależności od konfiguracji systemowej oraz uprawnień użytkownika

  • zmiana języka (przy włączonej wielojęzyczności)

  • wyszukiwanie w najważniejszych modułach (kontrahenci, osoby kontaktowe, produkty)

  • dostęp do komunikatora (z wyjątkiem nowego widoku modułu produktów)

Nowy wygląd menu należy włączyć ustawieniem "Nowy wygląd menu" w parametrach systemu.

Nowe menu jest dostosowane do najpopularniejszych rozdzielczości ekranów - od urządzeń mobilnych do ekranów 4K.

Wygląd menu

Telefon

Tablet

Komputer

Responsywne rozwiązania w menu

Elementy, które nie mieszczą się komfortowo na danej rozdzielczości są chowane do:

  • menu "więcej" (3 kropki)

  • menu lewego (3 kreski, głównie dla urządzeń mobilnych)

  • menu użytkownika (avatar)

Menu dla kontrahenta oraz gościa wyświetla wyszukiwarkę produktów, która pozwala na szybkie ich znalezienie przez klienta.

Po kliknięciu w avatar zalogowanego użytkownika klienta pojawiają się opcje

  • link do ustawień osobistych
  • zmiana języka (przy włączonej wielojęzyczności)
  • zmiana waluty (przy włączonej wielowalutowości)

Dodatkowe skróty w menu

W menu pracownika dostępne są dodatkowe skróty umożliwiające dodawanie różnych elementów używanych w systemie. Dostępność poszczególnych skrótów zależy od uprawnień użytkownika w danym module. Z poziomu tego menu można dodawać m.in. pracowników, dokumenty i firmy.