Szablony
Przeznaczenie
Szablony umożliwiają tworzenie niestandardowych podstron w serwisie oraz własnych wzorów plików PDF. Wykorzystanie szablonów ma szerokie zastosowanie w biznesie:
- Oszczędność czasu - pozwala na zautomatyzowanie procesu generowania dokumentów. Eliminuje konieczność ręcznego tworzenia dokumentów, co oszczędza czas pracowników. 
- Spójność dokumentacji - wykorzystanie szablonów pozwala na wprowadzenie spójnego formatu dokumentów wykorzystywanych w przedsiębiorstwie, co sprawia, że firma wygląda bardziej profesjonalnie w oczach klientów. 
- Personalizacja treści - szablony umożliwiają tworzenie własnych podstron, które użytkownicy mogą wykorzystać do stworzenia stron odpowiadających na potrzeby pracowników lub klientów. 
- Wsparcie kampanii marketingowych - pracownicy działu marketingu mogą tworzyć własne strony, które będą wspierać budowanie marki i sprzedaż produktów. 
Wymagania
Konfiguracja i funkcjonalności
Tworzenie szablonu
Aby utworzyć własny szablon, należy przejść do Ustawienia systemu -> Parametry szablonów, a następnie kliknąć link: Lista szablonów.

Następnie klikamy przycisk „Dodaj nowy”.

Otworzy się widok edycji szablonu, w którym możemy wybrać nazwę i typ.
Trzecią opcją jest przejście do Ustawienia systemu -> Parametry systemu -> Lista szablonów.
Dostępne typy szablonów
Poniższe typy szablonów mogą różnić się w systemie w zależności od dostępnych licencji.
automatyzacja - weryfikacja reguł - służy do wyświetlania np. niestandardowych raportów związanych z automatyzatorem
dokument magazynowy PDF - wygląd wydruku PDF dokumentu magazynowego
dokument magazynowy korekta PDF - wygląd wydruku PDF dla korekty dokumentu magazynowego
e-mail send - formularz wysyłania wiadomości e-mail
e-mail show - formularz podglądu wiadomości e-mail
eksport xml - szablon eksportu danych do XML np. na raporcie można z tego skorzystać
etykieta - wygląd etykiety produktu do wydruku
faktura FAK - wygląd dokumentu faktury korygującej
formularz kontaktowy - utworzenie formularza kontaktowego dla potencjalnych klientów
formularz kontaktowy (mobile) - utworzenie formularza kontaktowego wyświetlanego dla urządzeń mobilnych
grupa odbiorców - szablon do zdefioniowania własnego widoku podglądu grup odbiorców (/receiverGroup/list)
karta kontrahenta PDF - wygląd wydruku PDF karty kontrahenta
karta produktu - wygląd karty produktu w ofercie produktowej
karta produktu PDF - wygląd karty produktu po pobraniu jej do PDF
komunikat cookie - wygląd komunikatu cookie wyświetlanego po wejściu przez użytkownika na stronę
kontrakt PDF - wygląd wydruku PDF kontraktu
lista pakowa PDF - wydruk PDF listu przewozowego
oferta PDF - wygląd wydruku PDF oferty
oferta PDF walutowa - wygląd wydruku PDF oferty walutowej
oferta handlowa PDF - wygląd wydruku PDF oferty handlowej
podstrona WWW - wygląd podstrony WWW
powiadomienie newsletter - powiadomienie mailowe dot. newsletteru, który będzie mógł być wysyłany do użytkowników
powiadomienie o aktywacji - powiadomienie mailowe dot. aktywacji konta, po pozytywnym przejściu weryfikacji
powiadomienie o nowym wniosku urlopowym - powiadomienie mailowe dot. pojawienia się nowego wniosku urlopowego
powiadomienie o odrzuceniu wniosku urlopowego - powiadomienie mailowe dot. odrzucenia wniosku urlopowego przez przełożonego
powiadomienie o rejestracji - wygląd powiadomienia wysyłanego do użytkownika po rejestracji
powiadomienie o zatwierdzeniu wniosku urlopowego - powiadomienie mailowe dot. akceptacji wniosku urlopowego przez przełożonego
powiadomienie o zmianie hasła - wygląd powiadomienia o zmianie hasła wysyłanego do użytkownika
płatność PDF - wydruk PDF dokumentu płatności
regulamin - wygląd regulaminu np. strony, sklepu
regulamin newsletter - wygląd regulaminu newsletteru np. sklepu
sprzedaż / zakup - korekta PDF - wygląd wydruku PDF korekty dokumentu sprzedaży/zakupy
sprzedaż / zakup PDF - wydruk PDF dokumentu faktury sprzedaży/zakupu
stopka newsletter - wygląd stopki newslettera wysyłanego do klientów
strona braku wymaganych uprawnień - strony, która będzie wyświetlana w przypadku gdy użytkownik nie ma uprawnień do przejścia na konkretny szablon/stronę
strona błędu (400) - strona, która będzie wyświetlana w przypadku wystąpieniu błędu 400
strona błędu (404) - strona, która będzie wyświetlana w przypadku wystąpieniu błędu 404
strona błędu (500) - strona, która będzie wyświetlana w przypadku wystąpieniu błędu 500
strona główna - wygląd strony głównej systemu
strona logowania - wygląd strony logowania systemu
wniosek urlopowy - wygląd wniosku urlopowego PDF
własna stopka HTML - szablon umożliwiający zmianę stopki systemu, aby wyświetlać coś innego niż wersja systemu w stopce
własny element nagłówka witryny 1 - szablon wykorzystywany do automatyzacji wykonywanych na poszczególnych widokach, ponieważ nagłówek zawsze się wykonuje przy ładowaniu każdego widoku
własny element nagłówka witryny 2 - element DevKit, pozwala na dodanie elementów wyświetlających się pod menu
własny element stopki witryny 1 - szablon wykorzystywany do automatyzacji wykonywanych na poszczególnych widokach, ponieważ stopka zawsze się wykonuje przy ładowaniu każdego widoku
własny nagłówek HTML - umożliwia dodanie własnego nagłówka na stronie np. kursów walut
zakładka karty kontrahenta - wygląd zakładki na kartotece kontrahenta
zakładka karty procesu - wygląd zakładki wyświetlanej na karcie procesu
zakładka szansy sprzedaży - wygląd zakładki wyświetlanej na karcie szansy sprzedaży
zamówienie PDF - wygląd wydruku PDF zamówienia
zamówienie własne - wygląd dokumentu zamówienia własnego
zamówienie własne PDF - wygląd wydruku PDF zamówienia własnego
zapytanie ofertowe PDF - wygląd wydruku PDF zapytania ofertowego
Filtrowanie po utworzonych szablonach
W lewej części strony dostępne są filtry, które umożliwiają wyszukiwanie szablonów po nazwie i typie.

Edycja szablonu
Szablony, które mogą być edytowane przez użytkowników, mają ikonę kartki i ołówka.

Po kliknięciu ikony przejdziemy do widoku edycji.
Dostępne tryby edycji szablonu:
- WYSIWYG -> widzimy w nim podgląd dokumentu, czyli jak faktycznie będzie wyglądać dla użytkowników.

- zwykły tekst -> widok kodu szablonu.

Dodawanie pól specjalnych
Do każdego szablonu możemy dodać pola specjalne, które odpowiadają za pobieranie wartości, np. z atrybutu procesu. Warto jednak pamiętać, że nie wszystkie pola specjalne są kompatybilne ze wszystkimi typami szablonów. Na przykład, jeśli w szablonie wydruku PDF oferty handlowej dodamy pole specjalne dotyczące zamówień, system nie wyświetli jego wartości na wydruku.
Jeśli chcemy, aby w naszym pliku PDF dotyczącym ofert handlowym znalazł się adres firmy, której dotyczy oferta, wystarczy ustawić takie parametry jak w zrzucie ekranu poniżej i wskazać miejsce na szablonie, w którym ma zostać dodany adres.

Dodawanie pola specjalnego:

Nadawanie uprawnień do szablonów
Aby użytkownicy mogli edytować lub przeglądać szablon, należy nadać im odpowiednie uprawnienia. Można to zrobić za pomocą linku „Dodaj uprawnienia szablonu”. Uprawnienia do odczytu pozwalają użytkownikom na wyświetlanie szablonu, np. w widoku zamówień – użytkownik z takim dostępem będzie mógł zobaczyć szablon wydruku zamówienia. Uprawnienia do edycji umożliwiają wprowadzanie zmian w samym szablonie, czyli modyfikowanie jego wyglądu i struktury.

Przykłady użycia
- Oszczędność czasu - pozwala na zautomatyzowanie procesu generowania dokumentów. Eliminuje konieczność ręcznego tworzenia dokumentów, co oszczędza czas pracowników. 
- Spójność dokumentacji - wykorzystanie szablonów pozwala na wprowadzenie spójnego formatu dokumentów wykorzystywanych w przedsiębiorstwie, co sprawia, że firma wygląda bardziej profesjonalnie w oczach klientów. 
- Personalizacja treści - szablony umożliwiają tworzenie własnych podstron, które użytkownicy mogą wykorzystać do stworzenia stron odpowiadających na potrzeby pracowników lub klientów. 
- Wsparcie kampanii marketingowych - pracownicy działu marketingu mogą tworzyć własne strony, które będą wspierać budowanie marki i sprzedaż produktów.