Skip to main content

Szablony

Przeznaczenie

Szablony umożliwiają tworzenie niestandardowych podstron w serwisie oraz własnych wzorów plików PDF. Wykorzystanie szablonów ma szerokie zastosowanie w biznesie:

  1. Oszczędność czasu - pozwala na zautomatyzowanie procesu generowania dokumentów. Eliminuje konieczność ręcznego tworzenia dokumentów, co oszczędza czas pracowników.

  2. Spójność dokumentacji - wykorzystanie szablonów pozwala na wprowadzenie spójnego formatu dokumentów wykorzystywanych w przedsiębiorstwie, co sprawia, że firma wygląda bardziej profesjonalnie w oczach klientów.

  3. Personalizacja treści - szablony umożliwiają tworzenie własnych podstron, które użytkownicy mogą wykorzystać do stworzenia stron odpowiadających na potrzeby pracowników lub klientów.

  4. Wsparcie kampanii marketingowych - pracownicy działu marketingu mogą tworzyć własne strony, które będą wspierać budowanie marki i sprzedaż produktów.

Wymagania

Konfiguracja i funkcjonalności

Tworzenie szablonu

Aby utworzyć własny szablon, należy przejść do Ustawienia systemu -> Parametry szablonów, a następnie kliknąć link: Lista szablonów.

Następnie klikamy przycisk „Dodaj nowy”.

Otworzy się widok edycji szablonu, w którym możemy wybrać nazwę i typ.

Trzecią opcją jest przejście do Ustawienia systemu -> Parametry systemu -> Lista szablonów.

Dostępne typy szablonów

Poniższe typy szablonów mogą różnić się w systemie w zależności od dostępnych licencji.

automatyzacja - weryfikacja reguł - służy do wyświetlania np. niestandardowych raportów związanych z automatyzatorem

dokument magazynowy PDF - wygląd wydruku PDF dokumentu magazynowego

dokument magazynowy korekta PDF - wygląd wydruku PDF dla korekty dokumentu magazynowego

e-mail send - formularz wysyłania wiadomości e-mail

e-mail show - formularz podglądu wiadomości e-mail

eksport xml - szablon eksportu danych do XML np. na raporcie można z tego skorzystać

etykieta - wygląd etykiety produktu do wydruku

faktura FAK - wygląd dokumentu faktury korygującej

formularz kontaktowy - utworzenie formularza kontaktowego dla potencjalnych klientów

formularz kontaktowy (mobile) - utworzenie formularza kontaktowego wyświetlanego dla urządzeń mobilnych

grupa odbiorców - szablon do zdefioniowania własnego widoku podglądu grup odbiorców (/receiverGroup/list)

karta kontrahenta PDF - wygląd wydruku PDF karty kontrahenta

karta produktu - wygląd karty produktu w ofercie produktowej

karta produktu PDF - wygląd karty produktu po pobraniu jej do PDF

komunikat cookie - wygląd komunikatu cookie wyświetlanego po wejściu przez użytkownika na stronę

kontrakt PDF - wygląd wydruku PDF kontraktu

lista pakowa PDF - wydruk PDF listu przewozowego

oferta PDF - wygląd wydruku PDF oferty

oferta PDF walutowa - wygląd wydruku PDF oferty walutowej

oferta handlowa PDF - wygląd wydruku PDF oferty handlowej

podstrona WWW - wygląd podstrony WWW

powiadomienie newsletter - powiadomienie mailowe dot. newsletteru, który będzie mógł być wysyłany do użytkowników

powiadomienie o aktywacji - powiadomienie mailowe dot. aktywacji konta, po pozytywnym przejściu weryfikacji

powiadomienie o nowym wniosku urlopowym - powiadomienie mailowe dot. pojawienia się nowego wniosku urlopowego

powiadomienie o odrzuceniu wniosku urlopowego - powiadomienie mailowe dot. odrzucenia wniosku urlopowego przez przełożonego

powiadomienie o rejestracji - wygląd powiadomienia wysyłanego do użytkownika po rejestracji

powiadomienie o zatwierdzeniu wniosku urlopowego - powiadomienie mailowe dot. akceptacji wniosku urlopowego przez przełożonego

powiadomienie o zmianie hasła - wygląd powiadomienia o zmianie hasła wysyłanego do użytkownika

płatność PDF - wydruk PDF dokumentu płatności

regulamin - wygląd regulaminu np. strony, sklepu

regulamin newsletter - wygląd regulaminu newsletteru np. sklepu

sprzedaż / zakup - korekta PDF - wygląd wydruku PDF korekty dokumentu sprzedaży/zakupy

sprzedaż / zakup PDF - wydruk PDF dokumentu faktury sprzedaży/zakupu

stopka newsletter - wygląd stopki newslettera wysyłanego do klientów

strona braku wymaganych uprawnień - strony, która będzie wyświetlana w przypadku gdy użytkownik nie ma uprawnień do przejścia na konkretny szablon/stronę

strona błędu (400) - strona, która będzie wyświetlana w przypadku wystąpieniu błędu 400

strona błędu (404) - strona, która będzie wyświetlana w przypadku wystąpieniu błędu 404

strona błędu (500) - strona, która będzie wyświetlana w przypadku wystąpieniu błędu 500

strona główna - wygląd strony głównej systemu

strona logowania - wygląd strony logowania systemu

wniosek urlopowy - wygląd wniosku urlopowego PDF

własna stopka HTML - szablon umożliwiający zmianę stopki systemu, aby wyświetlać coś innego niż wersja systemu w stopce

własny element nagłówka witryny 1 - szablon wykorzystywany do automatyzacji wykonywanych na poszczególnych widokach, ponieważ nagłówek zawsze się wykonuje przy ładowaniu każdego widoku

własny element nagłówka witryny 2 - element DevKit, pozwala na dodanie elementów wyświetlających się pod menu

własny element stopki witryny 1 - szablon wykorzystywany do automatyzacji wykonywanych na poszczególnych widokach, ponieważ stopka zawsze się wykonuje przy ładowaniu każdego widoku

własny nagłówek HTML - umożliwia dodanie własnego nagłówka na stronie np. kursów walut

zakładka karty kontrahenta - wygląd zakładki na kartotece kontrahenta

zakładka karty procesu - wygląd zakładki wyświetlanej na karcie procesu

zakładka szansy sprzedaży - wygląd zakładki wyświetlanej na karcie szansy sprzedaży

zamówienie PDF - wygląd wydruku PDF zamówienia

zamówienie własne - wygląd dokumentu zamówienia własnego

zamówienie własne PDF - wygląd wydruku PDF zamówienia własnego

zapytanie ofertowe PDF - wygląd wydruku PDF zapytania ofertowego

Filtrowanie po utworzonych szablonach

W lewej części strony dostępne są filtry, które umożliwiają wyszukiwanie szablonów po nazwie i typie.

Edycja szablonu

Szablony, które mogą być edytowane przez użytkowników, mają ikonę kartki i ołówka.

Po kliknięciu ikony przejdziemy do widoku edycji.

Dostępne tryby edycji szablonu:

  • WYSIWYG -> widzimy w nim podgląd dokumentu, czyli jak faktycznie będzie wyglądać dla użytkowników.

  • zwykły tekst -> widok kodu szablonu.

Dodawanie pól specjalnych

Do każdego szablonu możemy dodać pola specjalne, które odpowiadają za pobieranie wartości, np. z atrybutu procesu. Warto jednak pamiętać, że nie wszystkie pola specjalne są kompatybilne ze wszystkimi typami szablonów. Na przykład, jeśli w szablonie wydruku PDF oferty handlowej dodamy pole specjalne dotyczące zamówień, system nie wyświetli jego wartości na wydruku.

Jeśli chcemy, aby w naszym pliku PDF dotyczącym ofert handlowym znalazł się adres firmy, której dotyczy oferta, wystarczy ustawić takie parametry jak w zrzucie ekranu poniżej i wskazać miejsce na szablonie, w którym ma zostać dodany adres.

Dodawanie pola specjalnego:

Nadawanie uprawnień do szablonów

Aby użytkownicy mogli edytować lub przeglądać szablon, należy nadać im odpowiednie uprawnienia. Można to zrobić za pomocą linku „Dodaj uprawnienia szablonu”. Uprawnienia do odczytu pozwalają użytkownikom na wyświetlanie szablonu, np. w widoku zamówień – użytkownik z takim dostępem będzie mógł zobaczyć szablon wydruku zamówienia. Uprawnienia do edycji umożliwiają wprowadzanie zmian w samym szablonie, czyli modyfikowanie jego wyglądu i struktury.

Przykłady użycia

  1. Oszczędność czasu - pozwala na zautomatyzowanie procesu generowania dokumentów. Eliminuje konieczność ręcznego tworzenia dokumentów, co oszczędza czas pracowników.

  2. Spójność dokumentacji - wykorzystanie szablonów pozwala na wprowadzenie spójnego formatu dokumentów wykorzystywanych w przedsiębiorstwie, co sprawia, że firma wygląda bardziej profesjonalnie w oczach klientów.

  3. Personalizacja treści - szablony umożliwiają tworzenie własnych podstron, które użytkownicy mogą wykorzystać do stworzenia stron odpowiadających na potrzeby pracowników lub klientów.

  4. Wsparcie kampanii marketingowych - pracownicy działu marketingu mogą tworzyć własne strony, które będą wspierać budowanie marki i sprzedaż produktów.