Newsletter
Mailing
System umożliwia wysłanie komunikatów mailowych do jednej firmy jak i do kilkunastu, kilkuset klientów jednocześnie.
Aby wykonać taką operację należy najpierw wejść w Ustawienia, Parametry kontrahentów, Kartoteki kontrahentów.
Po prawej stronie znajdują się checkboxy. Po ich zaznaczeniu i wybraniu przycisku dodaj wybrane firmy do schowka umieszczasz je w tymczasowym schowku.
Możesz użyć również dodaj do schowka wszystkie znalezione. Należy jednak pamiętać, że w przypadku dużej ilość firm ta operacja może potrwać dłużej. Nie zaleca się także wysyłać Newslettera do wszystkich fim jednocześnie, ponieważ może to w najgorszym przypadku skutkować bardzo znacznym spowolnieniem serwisu.
Aby temu zapobiec, automatycznie ustawiony jest limit 1000 firm, które naraz możesz dodać do schowka.
Możesz to zmienić w Ustawienia, Parametry systemu, Maksymalna ilość wyświetlanych rekordów
Po dodaniu firm przechodzimy do schowka Schowek
.
Pod listą firm pojawia się przycisk Wyślij email
. W tym momencie pojawia się okno, w którym możemy stworzyć e-mail dla naszych klientów lub użyć istniejącego szablonu który możemy zdefiniować w module: Tworzenie i edycja własnych szablonów
Newsletter
Nowa funkcjonalność wysyłanie newslettera m.in. do grupy użytkowników niezalogowanych. Formularz newslettera znajduje się pod licencją #89
Formularz newslettera będzie widoczny po utworzeniu odpowiedniego szablonu, który można zdefiniować w module: Tworzenie i edycja własnych szablonów. Aby był widoczny należy wybrać w polu specjalnym: inne -> formularz dodawania do newsletter-a
. Typ szablonu w zależności od miejsca gdzie ma się wyświetlać formularz zapisu do newslettera.
Jeżeli formularz newslettera jest już utworzony i gość odwiedzający stronę się do niego zapisze to zostanie dopisany do Grupy ogłoszeń o nazwie NEWSLETTER. Należy pozostawić grupę ogłoszeń bez dodawania uprawnień. Jeżeli takiej grupy ogłoszeń nie ma w systemie to należy ją utworzyć. Instrukcję jak utworzyć grupę ogłoszeń można znaleźć w module: Ogłoszenia i promocje
W celu wysłania newslettera należy przejść do:Ustawienia Parametry ogłoszeń i promocji
Lista ogłoszeń i promocji i dodać nowe ogłoszenie. Dokładniej jak utworzyć ogłoszenie można znaleźć w module: Ogłoszenia i promocje.
Aby wysłać newsletter do wszystkich niezalogowanych użytkowników należy wybrać opcje tak jak poniżej:
- Grupa docelowa: Wszyscy
- Grupa ogłoszeń: Newsletter
- Typ: Ogłoszenie
Jak już zostanie utworzone ogłoszenie, to do wysłania newslettera wystarczy kliknąć w przycisk Wyślij powiadomienie
. Jeżeli chcemy wysłać newsletter do wszystkich użytkowników naszych kontrahentów to należy wybrać odpowiednią grupę ogłoszeń oraz grupę docelową.
W celu udostępnienia użytkownikowi możliwości zrezygnowania z otrzymywania powiadomień w formie Newslettera należy dodać link z możliwością wypisania się z newslettera. Link taki tworzy się przy pomocy szablonów. Koniecznie musi zostać wybrany typ stopka newslettera
oraz w polu specjalnym stopka newslettera -> wypisz się z newsletter-a
. Od chwili zapisu tego szablonu, do każdego newslettera będzie dodany link z możliwością wypisania się z newslettera.
UWAGA!! W systemie może istnieć tylko jeden szablon z linkiem do wypisania się z newsletter-a.
Jeżeli użytkownik, który zapisał się do newslettera postanowił zarejestrować się w systemie to jego adres e-mail jest usuwany z grupy NEWSLETTER i automatycznie zapisywany jest do newslettera dla klientów.
Regulamin
Istnieje możliwość stworzenia regulaminu uczestnictwa w newsletterze, który trzeba zaakceptować przed dołączeniem.
Aby dodać regulamin newsletter należy :
- Przejść do :Ustawienia
Parametry szablonów
Lista szablonów
- Kliknąć przycisk "dodaj nowy"
- Wybrać typ szablonu : regulamin newsletter
- Zdefiniować nazwę szablonu
- Uzupełnić treścią szablon
- Zapisać zmiany
Od tej pory obok pola dopisania się do newslettera będzie wyświetlany checkbox do akceptacji regulaminu. Regulamin wyświetla się w popupie po kliknięciu na napis "regulamin"
Powiadomienie o dołączeniu do newslettera
W systemie istnieje możliwość utworzenia powiadomienia mailowego po dopisaniu się do newslettera (dla użytkownika bez konta w systemie)
Aby dodać powiadomienie mailowe po dopisaniu się do newslettera, należy:
- Przejść do :Ustawienia
Parametry szablonów
Lista szablonów
- Kliknąć przycisk "dodaj nowy"
- Wybrać typ szablonu : powiadomienie newsletter
- Zdefiniować nazwę szablonu
- Uzupełnić treścią szablon
- Zapisać zmiany
Po utworzeniu takiego powiadomienia użytkownik po dopisaniu się do newslettera otrzyma mail o treści wpisanej w szablon.