Skip to main content

Powiadomienia

Lista dostępnych powiadomień

W systemie możemy skonfigurować powiadomienia, które będą związane z:

  • Procesem;
  • Nowym zamówieniem;
  • Zamówieniem oczekującym na weryfikację;
  • Nowym zapytaniem ofertowym;
  • Zaakceptowanym zapytaniem ofertowym;
  • Nową fakturą;
  • Nowym zapytaniem doradczym;
  • Zrealizowanym zapytaniem doradczym;
  • Odrzuconym zapytaniem doradczym;
  • Rozpatrywanym zapytaniem doradczym;
  • Nowym raportem sprzedaży;
  • Zaakceptowanym raportem sprzedaży;
  • Rejestracją nowego kontrahenta;
  • Nowym wnioskiem urlopowym;
  • Zaakceptowanym wnioskiem urlopowym;
  • Odrzuconym wnioskiem urlopowym.

Konfiguracja powiadomień mailowych

Aby, skonfigurować powiadomienia mailowe należy podać dane konfiguracyjne serwera SMTP, które znajdują się w Ustawienia Parametry systemu , podając następujące dane:

  • Serwer poczty SMTP – adres serwera poczty SMTP;
  • Numer portu;
  • Metoda uwierzytelniania;
  • Użytkownik – nazwa użytkownika poczty;
  • Nowe hasło – określenie hasła do poczty dla podanego użytkownika;
  • Nadawca – nazwa określająca nadawcę poczty;
  • Email – adres e-mail poczty użytkownika;
  • Weryfikuj certyfikat serwera – używany w przypadku konieczności potwierdzenia wyjątku SSL z innej domeny;
  • Testuj konfigurację SMTP - kliknięcie powoduje sprawdzenie konfiguracji (jeżeli jest prawidłowa, otrzymamy wiadomość na skrzynkę, którą ustawiliśmy);
  • Kolejkowanie wiadomości - w przypadku braku połączenia z serwerem SMTP, tworzy kolejkę wiadomości do wysłania i po nawiązaniu połączenia sukcesywnie je wysyła;
  • Pozwól na trwałe usuwanie wiadomości powyżej - wpisujemy liczbę dni, po których wiadomości mają zostać trwale usunięte.

Wprowadzone dane zatwierdzamy przyciskiem „zapisz”. Istnieje możliwość utworzenia kilku powiadomień dla procesów po zmianie fazy z tym samym zdarzeniem i szablonem (od wersji 7.4.3).

Uwaga: konfiguracja ta jest dostępna również z poziomu edycji systemowego konta pocztowego (domyślna nazwa konta to "Konto systemowe"). Jeżeli zostaną uzupełnione dane do połączenia IMAP oraz włączony jest nowy wygląd wiadomości e-mail, wiadomości będą trafiać do folderu wiadomości wysłanych. Dzięki temu możliwe będzie sprawdzenie, czy wiadomość została wysłana.

Konfiguracja szablonów powiadomień

Dostępne szablony dla powiadomień to:

  • Powiadomienie o rejestracji - informacja o zarejestrowaniu konta w systemie, zarówno dla kontrahenta, jak i administratora.
  • Powiadomienie o aktywacji - informacja o aktywacji konta w systemie.
  • Powiadomienie o zmianie hasła - informacja o zmianie hasła w systemie. Wówczas w temacie wysyłana jest nazwa szablonu, jeśli taki szablon istnieje. Jeśli nie istnieje, to "nazwa nadawcy" z "ustawienia serwera SMTP" z "Parametrów systemu", jeśli nie ma to temat "Zmiana hasła".

Aby skonfigurować własne szablony powiadomień należy wejść w

Ustawienia Szablony Lista szablonów Dodaj nowy . Jako typ wybieramy jeden z wyżej wymienionych szablonów dla powiadomień.

Konfigurowanie powiadomień po zdarzeniach

Aby, stworzyć powiadomienie po zdarzeniu należy określić:

  • Typ zdarzenia, dla którego chcemy otrzymywać powiadomienie
  • Nazwę powiadomienia
  • Typ powiązania ze zdarzeniem
  • Typ powiadomienia - e-mail, SMS lub powiadomienie w aplikacji
  • Odbiorcę - przy kilku typach powiązania, jest możliwość wpisania dodatkowego adresu, na które będzie wysłane powiadomienie
  • Szablon
  • Temat powiadomienia
  • Treść powiadomienia

Uwaga: W przypadku powiadomienia z typem powiązania "Powiązane z nową fakturą" lub "Powiązanie ze zmodyfikowanym zamówieniem", nie jest konieczne wybieranie szablonu.

Konfiguracja powiadomienia dla osoby z konkretną cechą

Do stworzenia powiadomienia dla osoby z konkretną cechą potrzebne są zdefiniowane atrybuty pracowników - kontrahentów( Ustawienia -> Parametry kontrahentów -> Atrybuty pracowników - kontrahentów typu lista (jedno lub wielokrotnego wyboru) lub prawda/fałsz. Jeżeli posiadamy te atrybuty możemy przejść do edycji lub tworzenia powiadomienia po konkretnej akcji (wystawienie dokumentu np. zamówienia). Przechodzimy do Parametrów systemu -> Powiadomienia po zdarzeniach następnie:

  • Edytujemy lub tworzymy nowe powiadomienie;
  • Zaznaczamy check'iem "osoba z konkretną cechą";
  • Wybieramy z listy atrybut (nazwę), który chcemy zdefiniować do wysyłki powiadomień;
  • Ustawiamy porównanie, do wyboru : równe, różne od, występuje w, nie występuje w;
  • Wybieramy wartość lub wartości atrybutu
  • Zapisujemy zmiany

Po określeniu adresata, powiadomienie wyśle się tylko wówczas, kiedy w kartotece klienta, którego powiadomienie dotyczy, występuje osoba z wybranym atrybutem. Jeśli więcej osób posiada daną cechę, wysyłanych jest więcej powiadomień.

Schemat powiadomień

Atrybut typu lista jednokrotnego wyboru

  • równe - atrybut kontrahenta równy wybranej opcji
  • różne od - atrybut kontrahenta różny od wybranej opcji
  • występuje w - atrybut kontrahenta przyjmuje jedną z wybranych wartości
  • nie występuje w - atrybut kontrahenta jest różny od dowolnej z wartości albo jest w ogóle nie określony

Atrybut typu lista wielokrotnego wyboru

  • równe - kontrahent musi mieć dokładnie te same wartości atrybutów i nic poza tym
  • różne od - kontrahent NIE MA dokładnie tych samych wartości albo ma coś ponad to
  • występuje w - co najmniej jedna z wartości atrybutu kontrahenta zgadza się z wartościami wybranymi w powiadomieniu
  • nie występuje w - żadna z wartości atrybutu kontrahenta NIE zgadza się z żadną z wartości wybranych w powiadomieniu

Atrybut typu prawda/fałsz

  • Równe - PRAWDA atrybut kontrahenta równy PRAWDA
  • Równe - FAŁSZ atrybut kontrahenta równy FAŁSZ

Konfiguracja powiadomienia po zmianie na zamówieniu

W przypadku włączenia dla atrybutu tekstowego typu czat rejestracji zdarzenia automatycznego, istnieje możliwość skonfigurowania wysłania powiadomienia e-mail po zmianie na zamówieniu.

Względem standardowego tworzenia powiadomienia pojawiają się zmiany w następujących polach:

  • Odbiorca
  • uczestnik rozmowy na czacie - wybór tej opcji powoduje wysłanie powiadomienia do każdej osoby, która zamieściła komentarz w ramach czatu
  • Typ powiązania - powiązane ze zmodyfikowanym zamówieniem
  • Szablon - wskazujemy szablon wydruku, który ma zostać załączony do wiadomości e-mail (można zostawić puste)