Skip to main content

Listy standardowe

Listy standardowe to komponent systemu pozwalający w spójny sposób wyświetlać listy elementów z różnych modułów.

Funkcje listy standardowej

  • wyświetlanie danych
  • filtrowanie
  • sortowanie
  • definiowanie widocznych kolumn i ich kolejności
  • zmiana szerokości kolumn
  • wyświetlanie aktywnych filtrów
  • stronicowanie wyników

Wyświetlanie danych

Lista standardowa wyświetlane dane z wybranego modułu na podstawie danych z endpointu meta z uwzględnieniem uprawnień użytkownika. Użytkownik zobaczy tylko te filtry i kolumny, do których ma uprawnienia w systemie.

Filtrowanie

W zależności od szerokości ekranu filtry są widoczne po lewej stronie od listy (na urządzeniach desktopowych) lub w modalu (na urządzeniach mobilnych). Filtry są zapisywane także do adresu URL, dzięki czemu można udostępnić link do listy z zastosowanymi filtrami.

Sortowanie

Kliknięcie w nagłówek kolumny spowoduje sortowanie danych według tej kolumny. Kliknięcie kolejny raz spowoduje zmianę kierunku sortowania. Kliknięcie trzeci raz spowoduje usunięcie sortowania.

Definiowanie widocznych kolumn i ich kolejności

Aby poprawić komfort używania listy, użytkownik może zdecydować, które kolumny mają być widoczne i w jakiej kolejności. Kliknięcie w przycisk "Konfiguracja kolumn" po prawej stronie nagłówka listy spowoduje wyświetlenie menu, w którym użytkownik może wybrać widoczne kolumny i zmienić ich kolejność.

Wybraną konfigurację kolumn administrator może zapisać też dla innych profili użytkowników systemu przy użyciu przycisku "Zapisz ustawienia dla profilu". Dzięki temu przy pierwszym wejściu na listę, użytkownik zobaczy już wybrane przez administratora kolumny.

Zmiana szerokości kolumn

Zmiana szerokości kolumn jest możliwa poprzez przeciągnięcie krawędzi kolumny. Szerokość kolumny jest zapamiętywana dla każdego użytkownika. Szerokość kolumn można zresetować do domyślnych wartości poprzez wybranie opcji "Przywróć domyślną szerokość kolumn" w menu pod trzema kropkami.

Wyświetlanie aktywnych filtrów

Aktywne filtry wyświetlane są na górze listy. Kliknięcie na ikonę krzyżyka po prawej stronie filtra spowoduje usunięcie filtra. Kliknięcie na przycisk "Wyczyść filtry" spowoduje usunięcie wszystkich filtrów.

Stronicowanie wyników

Na liście można wybrać liczbę wyników na stronie - 20, 40 lub 100. Domyślnie wyświetlane jest 20 wyników na stronie.

Eksportowanie wyników do pliku .xlsx

Zawartość list można eksportować do pliku .xlsx. Eksport uwzględnia wszystkie aktualnie znajdujące się na liście wyniki, które otrzymujemy po wejściu na listę, jej odfiltrowanie, aktualnie włączone do wyświetlania kolumny jak i również ustawione sortowanie. Funkcja eksportu jest ograniczona uprawnieniami i dostępna na listach:

  • nowa lista procesów
  • nowa lista kontrahentów
  • nowa lista egzemplarzy
  • nowa lista dokumentów sprzedaży
  • nowa lista zamówień
  • nowa lista dokumentów ofertowych
  • nowa lista szans sprzedaży

W momencie wywołania funkcji eksportu na wyżej wymienionych listach pojawia się modal informujący o trwającym procesie eksportu. Użytkownik może przerwać ten proces poprzez przycisk "Anuluj" lub kliknięcie poza obszar modala. Po pobraniu pliku modal zostaje zamknięty.