Skip to main content

Kalendarz procesów

Przeznaczenie

Kalendarz procesów pozwala na łatwe zarządzanie zleceniami w czasie. Dostępny jest pod adresem /commission/calendar. Procesy można wyświetlać w ujęciu miesięcznym, tygodniowym, dziennym. Wybrane procesy możemy modyfikować, przenosząc je przy pomocy drag&drop lub zmieniając wielkość kafelka od dołu na widokach tygodniowym i dziennym. W kalendarzu wyświetlają się tylko procesy, które posiadają uzupełnione pola Data rozpoczęcia i Data zakończenia na karcie procesu.

Wymagania

  • Licencja: "Zarządzanie procesami" (#32)

Konfiguracja i funkcjonalności

Filtrowanie

Procesy można wyświetlić zgodnie z wybranymi filtrami:

  • Odpowiedzialny
  • Osoby dodatkowe
  • Faza procesu

Przełącznik z podwładnymi pozwala na wyświetlenie procesów podwładnych osób wybranych w filtrach Odpowiedzialny i Osoby dodatkowe. Domyślnie filtry są puste. filtrowanie

Zmiana okresu

Kalendarz można wyświetlić w widoku:

  • miesięcznym miesiąc
  • tygodniowym tydzień
  • dziennym dzień

Po lewej stronie znajdują się strzałki pozwalające przełączać się między poszczególnymi datami. Obok strzałek widoczny jest przycisk Dzisiaj pozwalający w szybki sposób wrócić do dnia dzisiejszego.

Widget

Kalendarz procesów dostępny jest również w formie widgetu na pulpicie pracownika. Widget możemy dodać, korzystając z biblioteki widgetów dostępnej na pulpicie pracownika.

widget-kalendarz-procesów

W konfiguracji widgetu, oprócz filtrów dostępnych na stronie kalendarza, możemy dodatkowo wybrać następujące opcje:

  • ukryj weekendy i godziny nocne: pozwala na ukrycie sobót i niedziel oraz ogranicza zakres wyświetlanych godzin kalendarza do 6:00-22:00
  • pokaż tylko moje: pozwala na wyświetlenie tylko tych procesów, w których aktualnie zalogowany użytkownik jest wskazany jako osoba odpowiedzialną lub dodatkowa

ustawienia-widgetu

Tworzenie procesu z widoku kalendarza

Z poziomu kalendarza można tworzyć nowe procesy. Można to zrobić za pomocą dwukrotnego kliknięcia w oknie kalendarza lub za pomocą przycisku Stwórz nowy proces.

tworzenie-procesu-ze-skrótu

Przykłady użycia

Zarządzanie serwisami technicznymi i konserwacjami

Kalendarz pozwala na skuteczne planowanie działań związanych z serwisem technicznym, jak naprawy, konserwacje czy instalacje u klientów. Przykładowo, Kierownik Serwisu może przypisać zadania na konkretny dzień z dokładnym określeniem czasu trwania. Dzięki filtrom osób odpowiedzialnych, łatwo jest przypisać zadania odpowiednim pracownikom i unikać konfliktów w harmonogramach.

Zarządzanie projektami i pracą zespołów

W projektach, gdzie zaangażowanych jest wiele osób, kalendarz może służyć do planowania poszczególnych etapów prac, spotkań statusowych czy przeglądów postępów. Przykładowo, menedżer projektu może przypisywać procesy do członków zespołu, określając terminy i priorytety. Dzięki możliwości filtrowania po osobie odpowiedzialnej, łatwiej jest monitorować, które osoby są obciążone zadaniami, a które są dostępne, co ułatwia optymalne wykorzystanie zasobów.