Skip to main content

Karta procesu

Widok karty procesu służy do zarządzania danym zleceniem. Widok jest w pełni responsywny i pozwala na dostęp zarówno z urządzeń mobilnych jak i większych ekranów.

Elementy prezentowane na karcie procesu są ograniczone uprawnieniami znajdującymi się w kategorii Procesy w sekcji Zarządzanie uprawnieniami.

Sekcje karty procesu

Nagłówek

Nagłówej służy do identyfikacji procesu. Wyświetla się tutaj jego numer oraz indywidualna nazwa.

Po prawej stronie znajdują się przyciski:

  • Drukuj - drukowanie procesu, pobieranie wersji PDF zgodnie z szablonym ustalonym dla procesu,
  • Wyślij - pozwala wysłać wiadomość e-mail z załącznikiem, którym jest wersja PDF danego procesu,
  • przycisk z trzema kropkami, który zawiera opcje :
    • Zmień nazwę - po kliknięciu ukaże się modal gdzie będzie można zmienić nazwę procesu,
    • Usuń - po kliknięciu ukaże się modal potwierdzający akcję usuwania procesu.

W nagłówku znajdują się również pola:

  • Seria dokumentu,
  • Faza - aktualna faza w jakiej znajduje się proces,
  • Odpowiedzialny - osoba odpowiedzialna za proces,
  • Dodatkowi uczestnicy - osoby dodatkowe przypisane do procesu.

Pola podstawowe

Do grupy tej zaliczają się pola:

  • Kontrahent - przypisany do procesu,
  • Lokalizacja - wybrany adres przypisanej do procesu firmy. Obok znajduje się przycisk pozwalający na przejście do tej lokalizacji na Mapach Google. Kolejny pozwala na dodanie nowego adresu dla kontrahenta przypisanego do procesu.
  • Produkt,
  • Egzemplarze,

oraz pola znajdujące się w sąsiedniej sekcji:

  • Data rejestracji - data rejestracji procesu w systemie (jego utworzenia),
  • Data modyfikacji - informuje kiedy w karcie została dokonana jakaś modyfikacja,
  • Data rozpoczęcia - ustalona data rozpoczęcia realizacji procesu,
  • Data zakończenia - data zakończenia realizacji procesu,
  • Twórca - twórca danego procesu.

Atrybuty

Sekcja prezentuje zdefiniowane atrybuty dla danego typu procesu oraz jego fazy. Atrybuty również ograniczone uprawnieniami (Zarządzanie uprawnieniami/Procesy).

Historia zmian

Na podstawie pola standardowego Data modyfikacji możemy sprawdzić, kiedy została dokonana edycja danego procesu a w sekcji z historią zmian ujrzymy dokładne informacje dotyczące dokonanych zmian.

Raporty

Sekcja prezentuje raporty, które są dostępne na procesach.

Dokumenty

Znajdziemy tutaj dokumenty powiązane z procesem. Możemy również skorzystać z dodatkowych akcji:

  • Przycisk Dodaj służy do tworzenia bezpośrednio z karty procesu, dokumentu wybranego typu. Zostanie on powiązany z bieżącym procesem.
  • Przycisk Powiąż służy do wiązania, dodawania relacji z istniejącym już dokumentem, szansą sprzedaży lub innym procesem.

Obok każdej pozycji po prawej stronie znajduje się przycisk, służący do usunięcia powiązania.

Wiązanie procesu z innym procesem

Podczas wyboru wiązania z innym procesem ukaże się nam modal, w którym będą opcje wyboru:

  • pole Proces odnosi się do procesu, który chcemy powiązać z bieżącym,
  • pole Jako pozwala wybrać rodzaj powiązania w zależności od aktualnie skonfigurowanych w systemie.

Wykorzystane materiały

Na widoku procesu w prawej kolumnie znajduje się sekcja Wykorzystane materiały, która służy do rejestrowania zużytych produktów np. podczas przeprowadzania zlecenia serwisowego.

Tabela wykorzystanych materiałów może składać się z wielu pozycji, w każdej wskazując Produkt (używając kodu lub nazwy), Ilość oraz Cenę netto (po wybraniu nowego produktu lub edycji istniejącego domyślnie ustawiana jest Cena netto dla Kontrahenta aktualnie powiązanego z procesem uwzględniając jego poziom cenowy oraz ewentualne rabaty). Wyszukiwanie produktów może odbywać się po kodzie produktu lub jego nazwie.

wykorzystane-części-widok-pc

Widok jest dostosowany do ekranów telefonicznych, wówczas każda z pozycji tabeli jest rozwijana, natomiast dodawanie/edycja kolejnych produktów odbywa się na modalu.

wykorzystane-części-widok-responsywny

Sekcja Wykorzystanych części wymaga posiadania licencji #213. Tabela może być edytowalna, tylko do odczytu albo całkowicie ukryta - wszystkie te możliwości zależą od konfiguracji Uprawnień dla danego profilu w sekcji Procesy > Uprawnienia procesów > Nazwa uprawnienia: Pozycja procesu

Kopiowanie pozycji na nowe zamówienie

Sekcja wykorzystanych materiałów udostępnia opcję skopiowania pozycji na nowe zamówienie. Po kliknięciu w przycisk Kopiuj pozycje na nowe zamówienie wyświetli się modal wyboru serii dokumentu zamówienia jeśli dostępna jest więcej niż jedna. Po zatwierdzeniu formularza w modalu, zostanie wystawiony dokument zamówienia (ze statusem w buforze). Ceny netto pozycji dokumentu oraz ilość produktów będzie zgodna z danymi zawartymi w sekcji wykorzystanych materiałów na karcie procesu.

Proces i dokument zamówienia zostaną ze sobą automatycznie powiązane. Można wielokrotnie wystawić zamówienie spod jednego procesu na pozycje zawarte w sekcji Wykorzystane materiały.

Zadania i zdarzenia

Sekcja prezentuje zadania i zdarzenia powiązane z procesem. Z jej poziomu możemy również dodać nowe zdarzenie lub zadanie.

Po kliknięciu w jedną z wyświetlanych pozycji w tej sekcji, otworzy się modal z wybranym zadaniem lub zdarzeniem.

Wiadomości

Wysłane wiadomości spod procesu (przycisk Wyślij wiadomość) oraz wiadomości e-mail znajdziemy właśnie tutaj. Po kliknięciu w dany element, ukaże nam się modal z danym wątkiem czatu bądź wybrana wiadomość mailowa.