Karta procesu
Widok karty procesu służy do zarządzania danym zleceniem. Widok jest w pełni responsywny i pozwala na dostęp zarówno z urządzeń mobilnych jak i większych ekranów.
Elementy prezentowane na karcie procesu są ograniczone uprawnieniami znajdującymi się w kategorii Procesy w sekcji Zarządzanie uprawnieniami.
Sekcje karty procesu
Nagłówek
Nagłówej służy do identyfikacji procesu. Wyświetla się tutaj jego numer oraz indywidualna nazwa.
Po prawej stronie znajdują się przyciski:
Drukuj
- drukowanie procesu, pobieranie wersji PDF zgodnie z szablonym ustalonym dla procesu,Wyślij
- pozwala wysłać wiadomość e-mail z załącznikiem, którym jest wersja PDF danego procesu,- przycisk z trzema kropkami, który zawiera opcje :
Zmień nazwę
- po kliknięciu ukaże się modal gdzie będzie można zmienić nazwę procesu,Usuń
- po kliknięciu ukaże się modal potwierdzający akcję usuwania procesu.
W nagłówku znajdują się również pola:
- Seria dokumentu,
- Faza - aktualna faza w jakiej znajduje się proces,
- Odpowiedzialny - osoba odpowiedzialna za proces,
- Dodatkowi uczestnicy - osoby dodatkowe przypisane do procesu.
Pola podstawowe
Do grupy tej zaliczają się pola:
- Kontrahent - przypisany do procesu,
- Lokalizacja - wybrany adres przypisanej do procesu firmy. Obok znajduje się przycisk pozwalający na przejście do tej lokalizacji na Mapach Google. Kolejny pozwala na dodanie nowego adresu dla kontrahenta przypisanego do procesu.
- Produkt,
- Egzemplarze,
oraz pola znajdujące się w sąsiedniej sekcji:
- Data rejestracji - data rejestracji procesu w systemie (jego utworzenia),
- Data modyfikacji - informuje kiedy w karcie została dokonana jakaś modyfikacja,
- Data rozpoczęcia - ustalona data rozpoczęcia realizacji procesu,
- Data zakończenia - data zakończenia realizacji procesu,
- Twórca - twórca danego procesu.
Atrybuty
Sekcja prezentuje zdefiniowane atrybuty dla danego typu procesu oraz jego fazy. Atrybuty również ograniczone uprawnieniami (Zarządzanie uprawnieniami/Procesy).
Historia zmian
Na podstawie pola standardowego Data modyfikacji
możemy sprawdzić, kiedy została dokonana edycja danego procesu a w sekcji z historią zmian ujrzymy dokładne informacje dotyczące dokonanych zmian.
Raporty
Sekcja prezentuje raporty, które są dostępne na procesach.
Dokumenty
Znajdziemy tutaj dokumenty powiązane z procesem. Możemy również skorzystać z dodatkowych akcji:
- Przycisk
Dodaj
służy do tworzenia bezpośrednio z karty procesu, dokumentu wybranego typu. Zostanie on powiązany z bieżącym procesem. - Przycisk
Powiąż
służy do wiązania, dodawania relacji z istniejącym już dokumentem, szansą sprzedaży lub innym procesem.
Obok każdej pozycji po prawej stronie znajduje się przycisk, służący do usunięcia powiązania.
Wiązanie procesu z innym procesem
Podczas wyboru wiązania z innym procesem ukaże się nam modal, w którym będą opcje wyboru:
- pole
Proces
odnosi się do procesu, który chcemy powiązać z bieżącym, - pole
Jako
pozwala wybrać rodzaj powiązania w zależności od aktualnie skonfigurowanych w systemie.
Wykorzystane materiały
Na widoku procesu w prawej kolumnie znajduje się sekcja Wykorzystane materiały, która służy do rejestrowania zużytych produktów np. podczas przeprowadzania zlecenia serwisowego.
Tabela wykorzystanych materiałów może składać się z wielu pozycji, w każdej wskazując Produkt (używając kodu lub nazwy), Ilość oraz Cenę netto (po wybraniu nowego produktu lub edycji istniejącego domyślnie ustawiana jest Cena netto dla Kontrahenta aktualnie powiązanego z procesem uwzględniając jego poziom cenowy oraz ewentualne rabaty). Wyszukiwanie produktów może odbywać się po kodzie produktu lub jego nazwie.
Widok jest dostosowany do ekranów telefonicznych, wówczas każda z pozycji tabeli jest rozwijana, natomiast dodawanie/edycja kolejnych produktów odbywa się na modalu.
Sekcja Wykorzystanych części wymaga posiadania licencji #213. Tabela może być edytowalna, tylko do odczytu albo całkowicie ukryta - wszystkie te możliwości zależą od konfiguracji Uprawnień dla danego profilu w sekcji Procesy > Uprawnienia procesów > Nazwa uprawnienia: Pozycja procesu
Kopiowanie pozycji na nowe zamówienie
Sekcja wykorzystanych materiałów udostępnia opcję skopiowania pozycji na nowe zamówienie. Po kliknięciu w przycisk Kopiuj pozycje na nowe zamówienie
wyświetli się modal wyboru serii dokumentu zamówienia jeśli dostępna jest więcej niż jedna. Po zatwierdzeniu formularza w modalu, zostanie wystawiony dokument zamówienia (ze statusem w buforze). Ceny netto pozycji dokumentu oraz ilość produktów będzie zgodna z danymi zawartymi w sekcji wykorzystanych materiałów na karcie procesu.
Proces i dokument zamówienia zostaną ze sobą automatycznie powiązane. Można wielokrotnie wystawić zamówienie spod jednego procesu na pozycje zawarte w sekcji Wykorzystane materiały.
Zadania i zdarzenia
Sekcja prezentuje zadania i zdarzenia powiązane z procesem. Z jej poziomu możemy również dodać nowe zdarzenie lub zadanie.
Po kliknięciu w jedną z wyświetlanych pozycji w tej sekcji, otworzy się modal z wybranym zadaniem lub zdarzeniem.
Wiadomości
Wysłane wiadomości spod procesu (przycisk Wyślij wiadomość
) oraz wiadomości e-mail znajdziemy właśnie tutaj. Po kliknięciu w dany element, ukaże nam się modal z danym wątkiem czatu bądź wybrana wiadomość mailowa.